ادوارد اسنودن مقاطعه کار و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه "ام اس ان بی سی" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان فردی سطحی که سطح درکش پایین و بسیار ساده است، توصیف کرد.

 

اسنودن در حالی که در تبعید در روسیه به سر می‌برد، گفت: دونالد ترامپ جوری به من حمله کرد که گویا هرگز عشق بی‌ثمر را نشناخته است. هر کاری که او انجام می‌دهد نوعی معامله‌گری محسوب می‌شود.

 

اسنودن که اطلاعات محرمانه درباره برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرده، افزود: به نظر من ترامپ قصد دارد کاری کند که مردم او را دوست داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: به نظر من ترامپ این گونه به نظر می‌رسد که تلاش می‌کند تا مردم او را دوست داشته باشند اما متاسفانه تمامی اقدامات او تاثیرات منفی به همراه داشته است.

 

اسنودن در حالی این مصاحبه را با رسانه‌های آمریکایی انجام داد که قرار است کتابش تحت عنوان "سابقه دایمی" امروز (سه شنبه) منتشر شود.

 

وی همچنین در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" گفت: من دوست دارم به آمریکا بازگردم اما پس از آنکه بتوانیم با مقامات آمریکا به تضمینی برای برگزاری یک محاکمه عادلانه دست یابیم.

 

وی گفت: می‌خواهم به آمریکا بازگردم و این هدف نهایی من است. اگر قرار است تمام عمرم را در زندان سپری کنم تنها خواسته‌ام این است که محاکمه عادلانه داشته باشم اما دولت آمریکا این مساله را تضمین نمی‌کند چرا که به من اجازه نخواهد داد تا از بند مربوط به قانون اساسی که می‌گوید کاری که کرده‌ام در راستای منافع عمومی بوده، سود ببرم.

 

اقامت اسنودن در روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی منقضی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.