به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر روزنامه نیویورک‌تایمز مقاله‌ای منتشر کرد که در آن یک مقام ناشناس در کاخ سفید از تلاش گروهی از اعضای دولت برای ناکام گذاشتن برخی از اقدام‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهوری خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، این مقاله را مصداق «خیانت» خواند و وعده کرد تا «آدم مریضی» را که در پس این اقدام‌ها قرار دارد، مجازات کند. 

به گزارش سی‌ان‌ان، به نقل از یک منبع ناشناس در دولت آمریکا، شمار افرادی در کاخ سفید که می‌توانند نویسنده این مقاله باشند به تعداد «اندکی» محدود شده است. 

این منبع همچنین آشکار کرد که ذهن ترامپ «مشغول» پیدا کردن کسی است که آن مقاله را نوشته است. در عین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، تلاش دارد ترامپ را مجاب کند تا در پی نویسنده مقاله مذکور نگردد چراکه این کار باعث می‌شود تا توجه‌ها به این مسئله بیشتر شود. 

ترامپ در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه گفته بود که یافتن نویسنده مقاله مذکور مربوط به امنیت ملی است و در حالی بررسی این نکته بوده که آیا «جف سشنز» دادستان کل ایالات متحده، باید در این زمینه تحقیقاتی گسترده را آغاز کند یا خیر. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.