دونالد ترامپ در توئیتی نوشته است: اخبار جعلی اعلام می‌کند که من مایلم با ایران «بدون هیچ شرطی» ملاقات کنم. این یک گزاره غلط است (مثل همیشه!).

با وجود تأکید مسئولان کشورمان بر ممکن نبودن مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی بار دیگر مدعی شده بود که مقامات ایرانی خواهان دیدار و مذاکره با آمریکایی‌ها هستند.

وزیر خزانه‌درای آمریکا هم روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که کشورش برنامه‌ای برای دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا مهیا نکرده است.

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار کاخ سفید که در خصوص دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل سوال می‌کرد، گفت: هر چیزی ممکن است!

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرده که همواره سیاست «فشار حداکثری» را در قبال ایران دنبال و اعمال کرده است.

در همین حال، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی با حسن روحانی در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند.

این در حالی است که حسن روحانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای معرفی دو وزیر کابینه اظهار کرد: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداشته و نداریم. با وجود پیشنهادها در این سال‌ها پاسخ ما منفی بوده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.