وزیر خارجه کوبا یکشنبه اظهار داشت که تلاش‌های کاخ سفید و بکارگیری  رویکرد اعمال فشار علیه مردم این کشور جهت از بین بردن انقلاب کوبا ناکام خواهد ماند.

به نوشته وبگاه «رادیو هاوانا» «برونو رودریگوئز»، وزیر خارجه کوبا رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در حساب توییتری خود اظهار داشت: «دولت آمریکا قصد دارد از طریق نابود ساختن اقتصاد مردم ما، انقلاب کوبا را از بین ببرد، رنج کشیدن خانواده‌ها و سختی‌ها طرحی جهت نسل کشی است. این رویکرد همانند ۶۰ سال گذشته باز هم شکست خواهد خورد.»

دولت آمریکا در ماه های اخیر به بهانه همبستگی با ونزوئلا، تجاوز علیه کوبا را افزایش داده است. کوبا از جمله کشورهایی است که در آمریکا لاتین در خط مقدم مقابله با امپریالیسم آمریکا قرار دارد. رئیس جمهور کوبا نیز چندی قبل با انتقاد از رویکردهای تجاوزکارانه آمریکا گفت، تحت فشار و تهدید با  واشنگتن مذاکره نخواهد کرد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در توییتی گفت که هاوانا به وضوح سیاست‌های تجاوزکارانه دولت «دونالد ترامپ»  رئیس‌جمهور آمریکا علیه خود را نمی‌پذیرد.

شرکت توییتر روز گذشته همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور کوبا، حساب‌های کاربری متعلق به رهبر و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود کرد.

مسئولان شبکه اجتماعی توتیتر در اقدامی حساب‌های کاربری متعلق به «رائول کاسترو» رهبر معنوی کوبا، «ماریلا کاسترو» دختر وی و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود و از دسترس خارج کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این اقدام توییتر که چهارشنبه گذشته رخ داد و حساب‌های کاربری تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های دولتی کوبا و وزارت ارتباطات این کشور نیز بسته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.