آناتولی ترکیه گزارش داد، الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در بیروت با تاکید بر همکاری‌های گسترده دو کشور آمریکا و لبنان حضور ناو آمریکایی در بندر بیروت را حامل پیامی سیاسی دانست.

این مسؤول آمریکایی اما درباره این پیام سیاسی و اینکه مخاطب این پیام کیست، توضیحی ارائه نکرد.

سایت شبکه ماهواره‌ای ال بی سی لبنان اعلام کرد: ناو آمریکایی در بندر بیروت پهلو گرفت، دریاسالار جیمز مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا به همراه تعداد زیادی از نمایندگان و وزرای لبنانی از جمله وزرای دفاع و کشور روی عرشه این کشتی جنگی حضور یافتند.

دریاسالار مالوی در مراسم استقبال اظهار کرد: این ناو سال گذشته در رزمایش مشترک دریایی با ارتش لبنان با هدف تامین امنیت تجارت دریایی و حمایت از زیرساخت‌ها حضور داشت.

الیزابت ریچارد گفت: همکاری‌های ما با نیروهای مسلح لبنان تنها به کمک‌هایی که واشنگتن ارائه می‌دهد، محدود نیست و حضور این ناو در کنار آموزش هزاران افسر لبنانی با ارتش آمریکا میزان این روابط را بازتاب می‌دهد.

سفیر آمریکا در بیروت افزود: ما به حمایت از مردم لبنان در این دوره اقتصادی بسیار دشوار پایبند هستیم و از موسسه‌های لبنانی که از حاکمیت این کشور دفاع می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما در مورد مساله فرآورده‌های نفتی که به کشورهای متعدد منطقه مربوط می‌شود، ما امیدواریم لبنان نیز به زودی به آن ملحق شده و به این ترتیب امنیت دریایی اهمیت بیشتری پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.