منابع به روزنامه القدس العربی گفتند، حملات مذکور چندین مقر آموزشی وابسته به شاخه نظامی حماس یعنی گردان‌های القسام را در مناطق مختلف غزه هدف گرفتند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی چندین پایگاه مقاومت از جمله پایگاه عسقلان، بطران، ۱۰۴، صلاح الدین و الکتیبه در مرکز و شمال نوار غزه را بمباران کردند.

در پی این حملات، صدای انفجارهای مهیبی شنیده شد البته این حملات تلفات جانی نداشت.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، جنگنده‌های این رژیم اهدافی را در غزه بمباران کردند که در میان آنها تجهیزات نظامی دریایی و نیز دو مجتمع نظامی مربوط به سامانه‌های هوایی حماس در شمال و مرکز غزه بود.

در بیانیه ارتش آمده است، این عملیات در واکنش به نفوذ پهپاد مقاومت از غزه به سمت اسرائیل و انداختن بمب به یک خودروی نظامی بود.

ارتش این رژیم آورده است، به عملیات خود جهت ممانعت از هرگونه حمله به شهروندان اسرائیلی ادامه می‌دهد و حماس مسؤول تنش بین نوار غزه و اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه حماس را به "پاسخی سخت" بعد از هدف گرفتن خودروی نظامی اسرائیلی در مرزهای مشترک با غزه تهدید کرد.

اولیور لیوی تحلیلگر پایگاه خبری عبری زبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد: حماس حملات شبانه جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه را خارج از قواعد و معادلات درگیری بین مقاومت و "اسرائیل" می‌داند و به همین خاطر، به احتمال زیاد امشب حملاتی تلافی‌جویانه از سمت غزه صورت گیرد.

خبرنگار رادیو اسرائیلی جنوب هم اعلام کرد: باید منتظر به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق اسرائیلی‌نشین مجاور غزه باشیم.

این حملات در پی آن انجام گرفته که یک فروند کوادکوپتر مسلح فلسطینی ظهر روز شنبه با نفوذ به اراضی اشغالی یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار مرزی غزه هدف قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، این کوادکوپتر پس از نفوذ به اراضی اشغالی با مواد منفجره این خودرو را هدف قرار داده و خسارت‌هایی به آن وارد کرده است.

منابع مذکور اشاره کردند که این کوادکوپتر به سلامت به نوار غزه بازگشت.

"امیر بوخبوط" تحلیلگر نظامی سرشناس پایگاه خبری عبری زبان "والا" در واکنش به خبر حمله پهپاد فلسطینی به یک خودروی نظامی اسرائیلی در مرز غزه خاطرنشان کرد که این حادثه‌ای بسیار خطرناک است، گروه‌های فلسطینی در غزه می‌خواهند معادلات در غزه را تغییر دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله مقاومت فلسطین، یک برج دیده بانی را در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.