به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی حضور داشت، در خصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید به تصویب آئین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آئین نامه قانون چک که در روزهای آینده ابلاغ می‌شود، به منظور حمایت از بنگاه‌های با پرسنل ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آئین نامه مشکل برخی واحدهای تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استان‌ها، برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین به سایر اقدامات حمایتی این بانک از واحدهای تولیدی پرداخت و ادامه داد: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانت نامه‌های بانکی و تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

رئیس شورای پول و اعتبار مدیریت بهینه منابع ارزی بدلیل شرایط تحریم را از موضوعات اصلی بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه‌های مربوطه خصوصاً وزارت صمت با شناسایی واحدهای تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آنها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها شرایط کشور ویژه است، گفت: تلاش بانک مرکزی حل مشکلات واحدهای تولیدی از طریق نقدینگی موجود در جامعه است، ضمن آنکه این بانک درصدد است که منابع بانکی هر استان تاحد ممکن در همان استان هزینه شود. حل مشکلات خودروسازان استان که موجب اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان شده است، بسیار برای بانک مرکزی حائز اهمیت است بر این مبنا این موضوع مورد توجه این بانک قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.