ائتلاف سعودی روز چهارشنبه صنعاء پایتخت یمن را هدف حملات هوایی،‌ موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

وبگاه خبری «انصارالله» به نقل از یک منبع یمنی گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه «بنی معین» شهرستان «رازح» و شهرستان «باقم» استان صعده را به شدت بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای موشکی ائتلاف متجاوز به یمن نیز مناطق مختلف دو شهرستان «الظاهر» و «منبه» را هدف حملات خود قرار دادند که خسارت جانی و مالی به منازل مسکونی و مزارع ساکنان آن وارد شده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی روز چهارشنبه همچنین شهرستان «رازح» استان صنعاء را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داد و با حمله با منطقه «الغور» شهرستان غمر استان صعده، یک زن و یک کودک یمنی را به شهادت رساند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن پنج سال است که ادامه دارد و بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت یمن طی این مدت، ۱۴۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن ششم شهریورماه گذشته در تازه‌ترین آمار مربوط به تلفات جنگ یمن گفت که «از ابتدای آغاز تهاجم ائتلاف سعودی، بیش از ۱۴۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند».

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که در طول این سال‌ها، ۷۰۰ مرکز درمانی و بیمارستان به طور کامل یا بخشی از آن تخریب شده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.