المسیره گزارش داد، یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد امروز (پنجشنبه) پایگاه هوایی "ملک خالد" واقع در "خمیس مشیط" در منطقه عسیر را با چند فروند پهپاد "قاصف کی ۲" هدف قرار داد.

یحیی سریع همچنین تصریح کرد: طی عملیات اول، سامانه‌های ارتباطات نظامی و در عملیات بعدی،  تانک‌ها و ایستگاه‌های سوخت مورد هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف قرار دادن پایگاه هوایی "ملک خالد"  در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان، محاصره بی‌وقفه ملت یمن و تداوم حملات این ائتلاف است که طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۰ حمله هوایی به یمن انجام داد و موجب زخمی و کشته شدن شمار  بسیاری از غیر نظامیان شد.   

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود که  نیروهای یمنی اتاق عملیات مشترک سعودی‌ها را در "صامطة" واقع در جیزان  با موشک بالستیک میان برد هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از متجاوزان کشته و زخمی شدند.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن آغاز کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.