«سید عباس موسوی» درباره آخرین وضعیت اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای درباره مذاکرات سیدعباس عراقچی با مقامات فرانسوی در پاریس گفت: سید عباس عراقچی نتیجه مذاکرات را به تهران آورده است و پس از بررسی‌ها آنها، می‌توان درباره‌شان اظهارنظر کرد، مذاکرات به صورت فشرده ادامه دارد. بررسی‌ها خیلی فشرده است و نکات ریز و جزییات زیادی دارد که باید تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آن پیشنهادات به مدت زمان ضرب‌الاجل ایران نرسد و به احتمال خیلی زیاد، ایران گام سوم کاهش تعهدات را ظرف یکی، دو روز آینده اعلام کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده انگلیسی اظهار داشت: مراحل قضایی و حقوقی بررسی تخلفات کشتی «استنا ایمپرو» در حال انجام است. ایران در ادامه سیاست‌های انساندوستانه خود از ناخدای کشتی خواست که خدمه کشتی را اگر امکان دارد، پیاده کنند تا بتوانند به کشورشان بازگردند.

موسوی افزود: ناخدای کشتی تصمیم گرفته است هفت نفر از خدمه کشتی که شامل اتباع هندی هستند را با تشخیص خودش انتخاب کند تا لطمه‌ای به کارشان نخورد و تمهیدات برای پیاده کردن آنها انجام شود. این افراد به زودی می‌توانند کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می‌دادند را انجام داده است. طبیعی بود وقتی کشتی متوقف می‌شود، خدمه هم متوقف می‌شوند. بررسی‌های لازم از وضعیت کنسولی، مجوزهای تک تک آنها بررسی لازم شده و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انساندوستانه گفتیم برخی می‌توانند پیاده شوند و به زندگی روزمره خود بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.