یوناتن بت‌کلیا در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی گردشگری با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: به عنوان نواده حفاظت کننده از میراث امام حسین (ع) صحبت می‌کنم. نقش میراث فرهنگی در توسعه صنعت توریسم بسیار سازنده است. میراث فرهنگی به عنوان یکی از عناصر قوام دهنده هویت انسانی است، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دولت بتوانند با کنترل پیامدهای منفی گردشگری با صدور فرهنگ خود به جهان صنعت گردشگری را توسعه دهند.

وی ادامه داد: آثار صنعت توریسم موجب گسترش تبادلات فرهنگی، افزایش تقاضا برای نمایش آثار فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف، توسعه هنرهایی چون تئاتر و امثالهم است. میراث فرهنگی باید برای آیندگان حفظ شود. هویت اقوام در همین آثار قابل احصاء است. اگر امروز اقلیت‌های دینی در ایران، آزاد و راحت هستند و اگر اقوام مختلف در کنار یکدیگر شک نکنید که به خاطر میراث فرهنگی کهن است. وقتی کلیساهای ایران و آثار آشوریان در کلیساها وجود دارد، یعنی این اقوام در سرزمین خود احساس تنهایی ندارند؛ بنابراین نیازمند نظام قدرتمند اداری در این حوزه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بخشی از عملکرد مونسان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ایشان در این سازمان کارنامه خوبی در زمینه رشد ۶۶ درصدی درآمد ارزی در سال ۹۷ معادل ۱۱ میلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار، افزایش ۴۰ درصدی گردشگران خارجی در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، طراحی برند ملی گردشگری کشور و اجرای آن از مهر ۱۳۹۸، جلب مشارکت سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برای اجرای شش پروژه گردشگری در ایران، تعیین شهرهای تبریز و همدان به عنوان پایتخت گردشگری، مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری و مرمت و بازسازی چندین کلیسای چند صدساله کلیسای ارومیه داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.