مرتضی محصص در حاشیه تمرین تیم ملی امید، اظهار کرد: تیم ملی به خوبی و با انگیزه تمرین می‌کند. امروز صبح این موضوع را هم به استیلی گفتم. مسائل روانی بخشی از این فوتبال است. اگر روی انگیزه بازیکنان و کم کردن استرس کار کنیم، می‌توانیم به موفقیت امیدوار باشیم. شما می‌بینید بازیکنان با انگیزه برای فرهاد مجیدی کار می‌کنند. تیم هم به زودی به ازبکستان می‌رود تا یک بازی دوستانه انجام بدهد. به نظر من نباید روی نتیجه تمرکز کنیم چون حتی اگر با نتیجه خوب این تیم را ببریم و یا به شکست بخوریم، نباید برای ما مهم باشد. مهم این است که فرهاد مجیدی به این نتیجه برسد چه بازیکنانی در مسابقات مقدماتی المپیک به درد تیم می‌خورند.

او در ادامه درباره امکانات تیم ملی امید هم گفت: فکر نمی‌کنم کوچکترین کمبودی درباره تیم ملی امید وجود داشته باشد. البته امکانات تیم ملی امید نسبت به تیم ملی بزرگسالان متفاوت است چون آن تیم قرار است به جام‌جهانی برود و در همه جای دنیا هم شرایط اینگونه است. در خاطرم هست در جام‌جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۰۱ که ایران هم شرکت داشت، در آرژانتین بودم. دوست داشتم می‌دیدید در بوئنوس آیرس آرژانتین چه زمین‌های تمرینی آماده کرده بودند. زمین تمرین باید کیفیت خوبی داشته باشد اما اینکه بگوییم زمین تمرین ما کیفیت زمین باشگاه آرسنال را ندارد و به همین خاطر نتیجه نگرفتیم، این دیگر بهانه است. در همین زمین تمرین تیم ملی، تیم کارلوس کی‌روش در آن تمرین می‌کرد. ما نباید روی زمین تمرکز کنیم بلکه باید روی روحیه بازیکنان و تاکتیک تیم تمرکز کنیم. اگر فقط بخواهیم بگوییم البسه ما این برند به جای آن برند باشد، فکر نمی‌کنم به جام جهانی برویم.

محصص تصریح کرد: فوتبال بازی گروهی است اما ما به دقایقی از بازی می‌رسیم که برخی بازیکنان می‌توانند مشکل تیم را حل کنیم. به طور مثال ما یونس دلفی و امید نورافکن را داریم. نباید نگران باشید چون کمبود بازیکن نداریم. اگر همین امروز فرهاد مجیدی تصمیم بگیرد، می‌تواند ۴ یا ۵ بازیکن دیگر را به تیم امید دعوت کند. باید تیم آماده‌ای داشته باشیم اما اینکه دقایقی از بازی گاهی برخی بازیکنان مثل مسی می‌توانند مشکل را حل کنند، را قبول دارم.

وی ادامه داد: دو شب قبل با سرمربی تیم ملی ایران گرده‌هایی خوبی داشیتم و وقتی نوبت به من رسید، گفتم هم فکری و همدلی می‌تواند به کیفیت فوتبال ایران کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.