قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با تسنیم در ارتباط با قیمت کالاهای مصرفی مردم در ایام محرم و صفر اظهار کرد: قیمت روغن حداقل تا پایان ماه محرم تغییر نخواهد داشت. انواع آن به نرخ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به فروش میرسد.

وی افزود: قیمت حبوبات نیز در روزهای اخیر رو به سقوط بوده و تا به امروز ۱۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود قیمت این محصولات با توجه به فصل برداشت از هفته آینده دوباره کاهش یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: قیمت برنج خارجی نیز تغییری نداشته است و به قیمت مصوب و در محدوده هفت هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر نیز ۳۴۰۰ تومان است اما این محصول به صورت مستقیم توسط فروشگاه های زنجیره ای به فروش می رسد و بنکداران نقشی در آن ندارند.

حسنی اظهار داشت: مغازه ها و انبارها مملو از کالاهای اساسی و مواد غذایی است اما میزان خرید مردم کاهش یافته و بازار با رکود همراه است.

  دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت کالاهای اساسی  مواد غذایی مردم در ماه های پایانی سال گذشته و سال جاری به شکل غیر واقعی و هیجانی بالا رفته است و پیش بینی می شود که قیمت این محصولات حدود ۲۵ درصد کاهش یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.