غلامحسین اسماعیلی در ادامه نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره سفیر اخیر رئیس قوه‌قضائیه به استان کردستان و مصوبات جلسات شورای عالی قضایی در این استان اظهار کرد: رئیس قوه‌قضائیه سفرهای استانی زیادی انجام می‌دهد که آخرین سفر به کردستان بود و سفر آتی نیز هفته آینده به استان زنجان خواهد بود. در استان کردستان سه جلسه شورای عالی قضایی داشتیم.

وی افزود: قرارمان بر این است که این سفرها خروجی مطلوب برای استان مربوطه داشته باشد. یکایک مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و برای حل آنها تصمیماتی گرفته شد. به عنوان مثال ۶۰ میلیارد تومان برای برون از تنگناها برای برون رفت این استان از مشکلات اختصاص یافت.

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: همچنین سالن تشریح پزشکی قانونی این استان مشکل داشت که در همان جا دستور داده شد مشکل برطرف شود و تصمیماتی نیز در خصوص مشکلات سازمان زندان‌های استان اتخاذ شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت دو نماینده مجلس و بازداشت رئیس ایران خودرو توضیح داد: در پرونده شرکت خودرویی هنوز رأی صادر نشده و در فرایند رسیدگی است. دادگاه یک جلسه را برگزار کرده و جلسات بعدی نیز بزودی برگزار می شود و داوری را به دادگاه بسپاریم و تا زمانی که دادگاه رای صادر نکرده، پیش داوری نکنیم.

اسماعیلی افزود: متاسفانه خبر منتشر شد و ما هم مجبور شدیم بدون ذکر نام اطلاع‌رسانی کنیم اما برخی رسانه‌ها عکس منتشر کردند. این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته و باید دید دادگاه کسی یا کسانی را محکوم می‌کند یا خیر و این پرونده ناظر به خودرسازان داخلی و نحوه فروش خودرو و افزایش قیمت خودروهاست.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده اکبر طبری گفت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است. ۱۵ نفر بازداشتی دارد و مطالبی که از اعترافات و بازجویی‌هایی منتسب به این افراد نقل شده صحت ندارد. بارها اعلام کردیم خط قرمزی نمی‌نشناسیم و اگر اتهامی متوجه هر فرد در هر رده و مقامی باشد، رسیدگی و نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.