سید احد یوزباشی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به نابسامانی‌ها و نوسات غیر منطقی اخیر در عرضه و فروش گوشت قرمز و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی و به منظور تحقق اهداف سازمانی، در اسرع وقت برای این تخلف تشکیل پرونده شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت. 

وی اضافه کرد:  طی انجام تحقیقات و استعلام‌های لازم مشخص شد که اکثر پیمانکاران فعال در کشتارگاه تبریز غالبا فاقد شناسنامه و فاقد گواهی صلاحیت پیمانکاری و پروانه کسب بوده و بدون هیچ گونه ملاک و مقررات قانونی اقدام به فروش گوشت به قصابی‌ها می‌کنند. 

وی تاکید کرد: پس از شناسایی و احضار یکی از این پیمانکاران و تفهیم اتهام وی و اخذ اظهارات و دفاعیات از این متهم به دلیل وجود قیمت مصوب برای فروش گوشت قرمز در تبریز و همچنین عدم ارائه مدارک و دلیل قانع کننده و محکمه پسند از طرف وی، اتهام وارده محرز و مسلم شد. 

وی خاطرنشان کرد: برابر محاسبات انجام شده، میزان تخلف گرانفروشی این پیمانکار گوشت بیش از پنج میلیارد ریال بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی، متهم به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال (دو برابر ارزش تخلف) به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد، رای صادره قطعی و در شعبه اجرای احکام این اداره کل در حال اجرا است. 

گفتنی است؛ از اول سال جاری تاکنون تعداد ۴۰۶۱ پرونده در زمینه کالا و خدمات در اداره کل تعزیرات حکومتی استان، تشکیل و تعداد ۳۹۵۸ پرونده مختومه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.