نوری مالکی، رئیس  ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن عراق ادامه دهد، این کشور به میدان جنگی تبدیل خواهد شد که بیش از یک کشور از جمله ایران در آن شرکت خواهند کرد.

رئیس دفتر نوری مالکی به نقل از وی در توییتر خود نوشت: اگر ثابت شود که اسرائیل در عملیات‌های  اخیر دست دارد، عراق با قدرت پاسخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش، پیش از این ابومهدی مهندس، معاون الحشد الشعبی عراق گفته بود که آمریکا مسئول اول و آخر حملات اخیر به عراق است.

به گزارش ایسنا، اخیرا مواضع وابسته به حشد شعبی چندین بار هدف حملات و انفجارهایی قرار گرفته است.

همچنین حشد شعبی عراق اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی اش توانست است هواپیمای به پرواز در آمده بر فراز مقر تیپ ۱۲ حشد در کمربند امنیتی بغداد را هدف قرار دهد.

پیش از این نیز عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هرگونه هواپیماهای جنگی را که حریم هوایی عراق را نقض کنند، سرنگون خواهد کرد.

وی همچنین دستور آغاز تحقیقاتی جامع با مشارکت تمامی طرف‌های مسئول برای بررسی انفجار انبارهای سلاح در اردوگاه الصقر و ارائه گزارشی در خصوص آن حداکثر تا یک هفته داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: ما علیه ایران در عراق و در اماکن دیگری از جمله در خاک سوریه فعالیت می‌کنیم. ایران کشوری است که ایده تخریب اسرائیل را دنبال می‌کند و هدف آن فعالیت علیه ما است.

نتانیاهو گفت: ما در عراق چه لازم باشد یا نباشد، فعالیت می‌کنیم و ما در جبهه‌های مختلفی علیه هر کشوری که خواهان از بین بردن ما باشد، فعالیت می‌کنیم.

از سوی دیگر ،خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که مقام‌های آمریکایی مسئولیت رژیم صهیونیستی در حمله علیه یک انبار تسلیحاتی در عراق را تایید کرده‌اند.

این خبرگزاری نوشته است: دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند که اسراییل در ماه ژوئیه حمله‌ای را به یک انبار تسلیحاتی در عراق انجام داده است.

روزنامه نیویورک تایمز  نیز امروز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اسراییلی نوشت، اسرائیل ماه گذشته میلادی یک "انبار تسلیحاتی ایران" در عراق را بمباران کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.