نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و «مرکز تحقیقات امور عمومی NORC» حاکی است که تنها ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ راضی و ۶۲ درصد نیز ناراضی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این نتایج برای رئیس جمهوری که در دور اول ریاستش قرار دارد و ۱۴ ماه دیگر با انتخابات دیگری روبروست، آمار و ارقام خوبی نیست.

رضایت عمومی از عملکرد ترامپ در نظرسنجی‌های AP-NORC تاکنون به کمتر از ۳۲ درصد نرسیده و به بالای ۴۲ درصد نیز نرسیده است. این در حالی است که رضایت از عملکرد «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌های موسسه افکارسنجی «گالوپ» هرگز به زیر ۴۰ درصد نرسید.

بنا بر نتایج نظرسنجی AP-NORCT، آمریکایی‌ها در حوزه اقتصاد نمره نسبتا خوبی به ترامپ می‌دهند و ۴۶ درصد از مردم از عملکرد وی در این حوزه رضایت دارند. این در حالی است که نارضایتی از عملکرد اقتصادی وی ۵۱ درصد است.

اما در حوزه‌هایی مانند سیاست‌های مهاجرتی، خدمات بهداشت و درمان، سیاست خارجی و کنترل حمل سلاح نارضایتی از عملکرد ترامپ زیاد است.

تنها ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها از سیاست خارجی و سیاست‌های کنترل حمل سلاح، ۳۷ درصد از سیاست‌های بهداشت و درمان و فقط ۳۸ درصد از سیاست‌های مهاجرتی وی رضایت دارند.

نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد کلی ترامپ نشان می‌دهد که بحران‌های سیاسی پی‌درپی و لفاظی‌های تفرقه‌افکنانه کاخ سفید باعث شده است تا جایگاه رئیس جمهوری نزد مردم تضعیف شود.

نظرسنجی AP-NORCT از ۱۵ تا ۱۹ اوت سال جاری (۲۴ تا ۲۸ مرداد ماه) انجام شده و یک هزار و ۵۸ نفر در آن شرکت داشتند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۴.۲ درصد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.