محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک عازم پاریس پایتخت فرانسه شد. وی در سفر به فرانسه با رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو می کند.  

وزیر امور خارجه در نشست خبری امروز با همتای نروژی خود در این باره گفت: به دنبال مذاکرات تلفنی چند هفته گذشته روسای جمهوری ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. پیشنهادهایی از سوی رئیس جمهور فرانسه داریم.  تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شود.

ظریف یکشنبه این هفته در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد. وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد و همچنین روز گذشته با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و درخصوص موضوعات مختلف همکاری‌های دوجانبه بویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کرد.

ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI} به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت‌های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه‌های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.

ظریف در سفر به نروژ امروز با نخست وزیر، وزیر تجارت، صنعت و شیلات و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.