فریبرز محمودزاده درباره آخرین وضعیت ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ و صدور کارت بازی بازیکنان باشگاه‌ها اظهار کرد: چند هفته قبل مسوولان سازمان لیگ در مصاحبه‌های رسمی موضع خود را درباره باشگاه‌های بدهکار اعلام کرده بودند. برخی از باشگاه‌ها پرونده‌هایی را در کمیته‌های حقوقی فدارسیون فوتبال داشتند؛ روز گذشته هم در کمیته انضباطی جلسه خوبی برگزار شد  که مشکل باشگاه‌ها حل شود. تا این لحظه، همه باشگاه‌ها نتوانستند مشکلات حقوقی و بدهی خود را حل کند و به همین خاطر نتوانستند همه کارت‌های بازیکنان جدیدشان را دریافت کنند یعنی بخشی از کارت بازی بازیکنان‌شان را توانستند بگیرند. اما این باشگاه‌ها با توجه به تضامین بانکی که در اختیار کمیته انضباطی و تعیین وضعیت فدارسیون فوتبال قرار دادند توانستد کارت بازی برخی از بازیکنان‌شان را بگیرند. اما برخی از باشگاه‌ها نظیر پرسپولیس، سایپا، گل گهر سیرجان، تراکتورسازی تبریز، شاهین شهرداری بوشهر، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان و پیکان تهران تمام مشکلات حقوقی خود را حل کردند بنابراین توانستند کارت بازی همه بازیکنان جدیدشان را بگیرند.

او ادامه داد: برخی از باشگاه‌ها نظیر استقلال تهران، صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی جم، نساجی مازندران، ماشین سازی تبریز و پدیده مشهد یا همان شهر خودرو نتوانستند به خاطر مشکلاتی که داشتند کارت بازی همه بازیکنان جدیدشان را بگیرند. امیدواریم در هفته‌های آتی این باشگاه‌ها هم بتوانند مشکلات خودشان را حل کنند.

محمود زاده در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که اگر باشگاه استقلال تا فردا مشکلات حقوقی خود را حل کند می‌تواند کارت بازی همه بازیکنان جدیدش را بگیرد یا خیر؟ گفت: صد درصد همین‌طور است و آن‌ها اگر این کار را بکند می‌تواند کارت بازی بازیکنان جدیدشان را بگیرند. ما تا پاسی از شب حاضر هستیم اما درباره حل مشکلات نیازمند قدم‌های هستیم که باید خود باشگاه‌ها بردارند. برخی از باشگاه‌ها که نام بردم تضامین حقوقی را به فدراسیون فوتبال دادند اما این تضامین کم بوده و نتوانستند همه کارت‌های بازی بازیکنانش را بگیرند. استقلال از ۱۲ بازیکن جدیدش توانست کارت بازی ۵ یا ۶ بازیکن را بگیرد. کارت دیاباته، آرش رضاوند، علی دشتی و دو بازیکن دیگرش نیز صادر شده است اما سایر بازیکنان استقلال هنوز کارت بازی‌شان صادر نشده است. اما آقای فتحی طی مکاتبه رسمی که با فدراسیون فوتبال داشته قول مساعد داده که مشکلات باشگاه استقلال را طی هفته‌های آتی حل کند. امیدوارم آن‌ها بتواند کارت بازی بازیکنان دیگرشان را نیز بگیرند. با توجه به شرایطی که در کمیته‌های حقوقی و همین‌طور کمیته تعیین وضعیت فوتبال وجود دارد باشگاه‌ها اگر نتواند مشکلات‌شان را حل کنند، نمی‌توانند کارت بازی بازیکنان جدیدشان را بگیرند.

وی در ادامه درباره مشکلات باشگاه پارس جنوبی جم هم گفت: این باشگاه فقط یک پرونده حقوقی دارد و قرار است طی هفته‌های آتی این مشکل را هم حل کند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در ادامه درباره این که باشگاه‌ها همیشه در آخرین دقایق به دنبال حل مشکلات و بدهی‌شان هستند، گفت: ما در این زمینه گله‌مند هستیم. با وجود این که چندین بار رسما اعلام کردیم که باشگاه‌ها به دنبال حل مشکلات‌شان باشند اما متاسفانه برخی از باشگاه‌ها سازمان لیگ را اذیت کردند. آن‌ها نه تنها کار را به دقیقه ۹۰ سپرده بودند بلکه برخی از آن‌ها در وقت اضافه به دنبال حل مشکلات‌شان بودند. در حال حاضر باشگاه نفت مسجد سلیمان هیچ گونه مکاتبه‌ای برای حل مشکلات‌شان انجام نداده است؛ یعنی این باشگاه هیچ کاری انجام نداده است تا مشکلاتش حل شود درحالی که خیلی از باشگاه‌ها از همان ابتدا به دنبال ارائه تضامین لازم به فدراسیون فوتبال بودند تا مشکلات‌شان حل شود اما باشگاه نفت مسجد سلیمان هیچ گونه مکاتبه‌ای در این زمینه انجام نداده است. در این زمینه باشگاه‌های سپاهان، ذوب آهن، گل گهر سیرجان، تراکتورسازی تبریز، شاهین شهرداری بوشهر، پرسپولیس تهران و استقلال تهران به موقع نامه‌نگاری کردند تا مشکلات‌شان را حل کنند.

او در پاسخ به این سوال که اگر نفت مسجد سلیمان نتواند مشکلاتش را حل کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ گفت: در این زمینه تاکید رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ این بوده که بر مدار قانون حرکت شود اما اگر باشگاه نفت مسجد سلیمان مشکلاتش را حل نکند در این زمینه کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.