از ژوئن ۲۰۱۸ ثروت خانواده والتون با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و آن ها اکنون با ۱۹۱ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از دیگر خانواده‌های آمریکایی  به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان معرفی می‌شوند. رقیبان نزدیک آن ها خانواده مارس با ۱۲۷ میلیارد دلار ثروت و خانواده کخ با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت هستند. سم والتون احتمالا از راه و روشی که نوه هایش برای کسب درآمد انتخاب کردند ناامید شده است ولی در مقابل ابتکار عمل آن ها را تحسین خواهد کرد.

بزرگترین نوه والتون که بن نام دارد و ۴۴ ساله است بر روی برنامه های مربوط به آب و انرژی سرمایه گذاری می کند و پسر عموهای او که تام و رافا نام دارند هر کدام کسب و کاری را اداره می کنند. رافا یک برند لباس دوچرخه سواری دارد که ارزش آن ۲۲۵ میلیون دلار است و تام نیز صاحب رستوران های زنجیره ای در شهر بنتون ویل آرکانزاس است.

رئیس یکی از بانک های مشهور انگلیس که مشاور اقتصادی افراد ثروتمند است در خصوص این خانواده می گوید:" خانواده بالتون نسلی از کارآفرینان را پرورش داده است."

سرمایه گذاری های اخیر آنها نشان دهنده تفاوت آنها با نسل قبلی است که در حال حاضر در دهه ۶۰ یا ۷۰ زندگیشان هستند. این خانواده علی رغم ثروت هنگفتشان به سرمایه گذاری و کارآفرینی ادامه دادند ولی شیوه سرمایه گذاری آنها با تغییر نسل ها درحال تغییر است.

به جزئیات سرمایه گذاری این خانواده می توان از طریق محلی که در آن زندگی می کنند پی برد که از آن برای ساخت رستوران منحصر به فرد و ارائه همبرگرهایی بر پایه گیاهی استفاده می شود و همچنین کلیسایی در طبقه پایی این خانه قرار دارد که از آن برای ساخت یک رستوران با کیفیت بالا استفاده کردند.

همه اعضای این خانواده به دنبال برگرداندن نیروی جوان و کارگران به شهر خود هستند و ایجاد مسیر دوچرخه سواری در کنار بهبود خطوط هوایی اولین برنامه بلند مدت آنها در این مسیر است. یکی از اعضای خانواده والتون در حال حاضر در هیئت مدیره فود میون قرار دارد کمپانی ای که مسئول فروش غذاهای اضافی تخفیف خورده ای است که خانواده بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

نشانه های دیگری مبنی بر تاثیر نسل جوان خانواده بر روی مبلغ سرمایه ای آنها نیز دیده می شود به عنوان مثال سه عضو از پنج عضو جوان این خانواده پیرو راه پدرانشان هستند.لوکاس والتون که ۳۲ سال دارد در هیات مدیره شرکتهای زنجیره ای والتون حق رای دارد و استوارت نیز جای پدر ۷۱ ساله اش را از سال ۲۰۱۶ پر کرده است.

مدیریت اعضاء برای ثروتمندترین خانواده دنیا در اولویت است به طوری که گفته می شود در طول دو دهه گذشته نزدیک به ۳.۴ تریلیون دلار پول در بین اعضاء این خانواده منتقل شده است.

کوئنتین مارشال مشاور اقتصادی در این خصوص می گوید:" با گسترش خانواده مدیریت آنها دشوارتر می شود چرا علایق افراد تغییر می کند."

از نظر خانواده والمارت هیچ اجباری وجود ندارد که کسب و کار خانوادگی توسط اعضاء خانواده بچرخد و الان سال ها است که اعضاء خانواده مدیریت کمپانی های خود را به دست مدیران حرفه ای سپرده اند و در این بین تعدادی از اعضاء خاواده عضو هیئت مدیره ها هستند و در امور داخلی دخالت می کنند ولی اغلب اعضا این خانواده بزرگ در خارج از کمپانی های خانوادگی خود را مشغول کرده اند.

هرچه قدر دخالت اعضاء خانواده در امور داخلی کمپانی ها کاهش یابد مدیران خوشحال تر می شوند و از خطرات مدیریت کسب و کارهای خانوادگی کاسته می شود.

درآمد این کمپانی در اواخر سال ۲۰۱۶ به ۹ میلیارد دلار رسید و چگونگی استفاده از سرمایه های خود در نمودار زیر ذکر شده است:

سرمایه‌ای که در دست نوه ها است در کمپانی های دیگر و کسب و کارهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ دخالتی در امور کمپانی خانوادگی ندارد و دلیل اصلی موفقیت این کسب و کار خانوادگی از نظر کارشناسان اقتصادی دادن این فرصت به اعضاء خانواده است تا در اموری که به آن علاقه دارند فعالیت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.