به گزارش اسپوتنیک، «گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام آمریکا برای فروش ده‌ها جنگنده به تایوان، مخالف صریح پکن را با این اقدام واشنگتن اعلام کرد.

در همین ارتباط وزارت امورخارجه چین اعلام کرده که این کشور شرکتهای آمریکایی را که به تایوان سلاح عرضه می‌کنند، مورد تحریم قرار خواهد داد و روند شناسایی این شرکت‌ها را آغاز کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، پکن قبلاً نیز اعتراض خود را به طرف آمریکایی به طور جدی اعلام کرده و از واشنگتن خواسته است تا خطرات جدی ناشی از فروش تسلیحات به تایوان را در نظر بگیرد.

به تازگی، دولت آمریکا با فروش ۶۶ فروند جت جنگنده «اِف- ۱۶» به تایوان در قالب یک بسته تسلیحاتی موافقت کرده است. گفته شده این بسته تسلیحاتی با ارزشی بالغ بر ۸ میلیارد دلار بزرگترین معامله تسلیحاتی آمریکا و تایوان ظرف سالهای گذشته به شمار می رود.

اگرچه آمریکا به طور رسمی ارتباطی با تایوان ندارد، اما دونالد ترامپ از سال گذشته قانونی را امضا کرد که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند به تایوان کمک کند و به آن سلاح بفروشد. گفته شده پنتاگون از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان فروخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.