ضرغامی با انتشار پستی در اینستاگرام از دیدار خود با افخمی نوشت: ‌«در تقسیم‌بندی من، بهروز افخمی جزء افرادی است که استقلال رأی دارد و مجبور نیست برای هر حرف و اقدامی از بزرگ‌ترها اجازه بگیرد! این خیلی خوب است. این جلسه ۴ساعته برای من خیلی مفید بود. در خلال مرور خاطرات و تجارب مشترک، حلقه‌های مفقوده‌ ذهنی‌ام در برخی از مقاطع تاریخی تکمیل شد».

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «صراحت کلام و شجاعت او در ابراز نظرات کارشناسی، برای مخاطبش فرصت است. کلا اهل کتاب و جزء مشائیین است. در بخش دوم (پیاده‌روی) مثل هم هستیم ولی در بخش اول، درحال‌حاضر او از من جلوتر است. او حتی موقع راه‌رفتن هم کتاب می‌خواند. من قبل از انقلاب و در دهه اول انقلاب «کتاب» زیاد می‌خواندم. الان نه. مطالعه متن‌های الکترونیکی و گزارش‌های خلاصه‌شده مکتوب و ویدئویی عمده وقت مطالعاتی من را در بر می‌گیرد».

 

ضرغامی ادامه داد: «سریال کوچک جنگلی از کارهای جذاب و ماندگار افخمی است. در مورد ضرورت برخی اصلاحات فنی به‌ویژه در بخش صدا با هم صحبت کردیم. تحویل‌گرفتن این سریال نیمه‌کاره از کارگردان صاحب‌نامی چون ناصر تقوایی شجاعت بالایی می‌خواست که فقط از بچه‌های اول انقلاب برمی‌آمد».

 

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره فیلم سینمایی فرزند صبح که به روایت زندگی امام خمینی می‌پردازد؛ تصریح کرد: «سینمایی فرزند صبح را تازه تمام کرده است! باهم دیدیم. فیلم خوبی شده است. این نسخه ۹۰دقیقه‌ای کاملا با آن نسخه ۱۴۰دقیقه‌ای که در سال‌های پیش در جشنواره فجر به نمایش درآمده بود، متفاوت است».

 

او درباره دلخوری افخمی از مرکز نشر آثار حضرت امام نوشت:‌ «طبیعتا از دوستان مرکز نشر آثار حضرت امام(ره) خیلی دلخور است و می‌گوید بدون اجازه او، یک نسخه بی‌کیفیت که در تغییرات فنی همه‌ قاب‌ها و ظرائف فیلم از بین رفته بود، به‌صورت مطول و خسته‌کننده نمایش داده شد که ظلم بزرگی در حق فیلم بود».

 

ضرغامی در پایان پول‌های کثیف موجود در سینمای ایران را یکی دیگر از بحث‌های صبحانه خود با افخمی عنوان کرد:‌ ‌‌‌«راجع به ورود پول‌های کثیف به سینما به‌ویژه افسارگسیختگی در دستمزدهای نجومی و منحنی خراب‌کن. در تولید کارهای بی‌ضابطه نمایشی در فضای مجازی، هم‌نظر بودیم. معلوم نیست که مدیریت این موضوع در کشور بر عهده کیست».

 

عزت‌الله ضرغامی پیش‌تر هم با ابراهیم اصغرزاده، فعالی سیاسی اصلاح‌طلب در صبحانه‌های خود دیدار کرد و درباره آن دیدار نوشت: «آقا ابراهیم طراح پروژه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مبتکر عنوان دانشجوی مسلمان پیرو خط امام است. او به‌تنهایی یک آرشیو گران‌بها از حوادث سال‌های اول انقلاب است که اگر فرصت پیدا کند، بدون روتوش و شجاعانه آنها را روایت می‌کند. شایع شده بود که او از تسخیر لانه پشیمان است ولی به‌صراحت این شایعه را رد کرد».

 

«با این حساب نه‌تنها هیچ‌کدام از دانشجویان خط امام از آن حرکت پشیمان نشده‌اند بلکه آن اقدام انقلابی را ضرورت انکارناپذیر شرایط آن دوران می‌دانند. اصغرزاده معتقد است که طولانی‌شدن دوره گروگان‌گیری خیلی مفید به حال انقلاب نبوده است. به او می‌گویم شاید جو سنگین تصمیم‌گیری در آن زمان دلیل این تأخیر بوده است و اگر دانشجویان خودشان پیشگام می‌شدند و به امام پیشنهاد می‌دادند زودتر حل می‌شد. این حرف را کاملا قبول دارد».

 

ضرغامی ادامه داد: «اصغرزاده سعی می‌کند مستقل باشد و از نقد رفتار جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا واهمه‌ای ندارد؛ به همین دلیل مباحثه با او شیرین است. کلا آدم‌های مستقل را دوست دارم و از ‌آقا‌اجازه‌ها متنفرم.

 

او مدت‌ها مسئول حفاظت رئیس‌جمهور وقت(رهبر معظم انقلاب) بوده است و خاطره‌های شنیدنی دارد. می‌گوید خطش بد است و خط رهبری در همان ایام ابتدای حادثه  از او بهتر بوده است».

 

ضرغامی درباره بازداشت اصغرزاده بعد از مجلس سوم تصریح کرد: «اصغرزاده بلافاصله پس از مجلس سوم، بازداشت و زندانی می‌شود. دلیل اصلی‌اش را نطق علیه وزیر وقت اطلاعات، آقای فلاحیان و دلخوری شدید مرحوم آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌داند. ظاهرا وساطت رهبری معظم مشکل را حل کرده است.

 

می‌گوید: «مشکل از جایی شروع شده که لیبرال‌ها را جاده‌صاف‌کن امپریالیسم خطاب کردیم و در پازل کمونیست‌ها و ادبیات آنها بازی کردیم. معتقد است بهتر بود راه خودمان را می‌رفتیم و برای همه گروه‌ها فرصت فعالیت و اظهارنظر و مشارکت در اداره کشور فراهم می‌کردیم».

 

ضرغامی، اصغرزاده را یک انسان متواضع می‌داند: «اصغرزاده برخلاف برخی اصلاح‌طلب‌ها، خیلی متواضع و خوش‌برخورد است. کلاس نمی‌گذارد و این خیلی خوب است. در دوره مجلس ششم، زمانی که به دلیل عمل دیسک در منزل بستری بودم، به‌همراه همسرش سرکار خانم طاهره رضازاده که آن موقع نماینده مجلس بود، به عیادتم آمدند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.