سید امیرحسین شمس با تاکید بر لزوم پیگیری حقوق عامه در شهرداری تهران از افزایش تعاملات این سازمان با قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه رئیس قوه قضاییه به بحث حقوق عامه توجه بسیار ویژه‌ای دارد و زمانی هم که دادستان کل کشور بود شورای حفظ بیت‌المال را در دادستانی کل کشور راه اندازی کرد. در نخستین ملاقاتی هم که به همراه شهردار تهران با آقای رئیسی داشتیم، وی تاکید زیادی به حساسیت حقوق عامه و مردم داشت و از آنجایی که شهرداری تهران به طور مستقیم با حقوق عامه در ارتباط است، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که موقعیت مجموعه حقوقی شهرداری تهران، حساس و خطیر است.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران همچنین از تشکیل و راه‌اندازی کمیته حفظ حقوق بیت المال در شهرداری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: رئیس قوه قضاییه و شهردار تهران حساسیت ویژه‌ای در این باره دارند و ما هم این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد.

وی مواردی مانند رفع خطر از گودهای پرخطر در شهر تهران را بخشی از حقوق عامه عنوان کرد و توضیح داد: گودهای پرخطر در تهران یکی از بحث‌های اصلی و اساسی در حقوق عامه است به همین دلیل چندین بار نه فقط از دادستانی کل کشور بلکه از طریق دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ هم موضوع گودها پیگیری شده و هم اکنون هم در حال بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک معضلات آن ها حل شده و کاملا رفع خطر شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.