اسکای نیوز گزارش داد، رئیس جمهوری آمریکا این ادعا ها را بعد از پایان تعطیلات ده روزه خود بیان کرد. او در پاسخ به سوالی درباره رفع توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) در جبل الطارق مدعی شد ایران می‌خواهد با آمریکا مذاکره کند.

او در ادامه ادعاهای خود و بدون ارائه توضیح مستدل و مستندی گفت: ما می‌توانیم یک‌چیزی خیلی سریع انجام دهیم اما آنها واقعا نمی‌دانند چطور شروع کنند. آنها مردمی با غرور هستند اما اقتصاد آنها در حال سقوط است. تورم به بالاترین حد خود رسیده است. آنها نمی توانند نفت‌شان را بفروشند. از زمان آغاز تحریم‌ها فروش نفت ایران کمتر هم شده است. حتی از آن چیزی که ما فکر می‌کردیم کمتر در حال فروش نفت هستند.»

این سخنان رئیس جمهور آمریکا در حالی است که مسئولان کشورمان بارها به شکل علنی و در نشست‌های خصوصی با طرف‌های ثالث تاکید کرده‌اند که ایران حاضر به مذاکره با ترامپ نیست.

در آخرین نمونه از اینگونه موضع‌گیرهای کشورمان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر به نیویورک برای شرکت در یک نشست سازمان ملل، درخواست رسمی رفتن به کاخ سفید و دیدار با ترامپ را رد کرد که این موضوع خشم مقامات واشنگتن را به دنبال داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.