وزارت امور خارجه اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرده و هتک حرمت‌ مسجد الاقصی توسط این رژیم را محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن به سفیر رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که این رژیم باید فورا تلاش‌های هدفمند برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی را متوقف کند.

این اقدام وزارت خارجه اردن پس از آن صورت می‌گیرد که «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته پیش (۲۲ مرداد) در گفت‌وگو با رادیو ۹۰ این رژیم گفت که باید وضعیت فعلی مسجد الاقصی تغییر کند تا یهودیان در آنجا بتوانند نماز بخوانند و مناسک دینی خود را به جا بیاوردند.

او گفت: «باید نماز یهودیان در آنجا برپا شود؛ خواه فُرادی باشد خواه به جماعت؛ خواه در مکان باز باشد خواه در جای بسته».(جزئیات بیشتر)

یکشنبه هفته پیش نیز شماری از صهیونیست‌ها همزمان با برگزاری نماز عید قربان در مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد این مسجد شدند و با نمازگزاران فلسطینی در آنجا درگیر شده و آن‌ها را ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس آمار جمعیت هلال‌ احمر فلسطین، در تعرض روز یکشنبه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و نمازگزارن، ۶۱ نفر زخمی شدند که ۱۶ تن از آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

اداره و نظارت بر اماکن اسلامی در شهر قدس فلسطین اشغالی از سال ۱۹۴۸ تا به امروز بر عهده وزارت اوقاف و امور دینی اردن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.