سه تن از اوباشی که در خیابان ۲۰ متری شمشیری اقدام به ایجاد رعب و وحشت و درگیری کرده بودند، توسط پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بازداشت شدند.

پیش از ظهر امروز این اوباش با دستور مقام قضایی به محل حادثه آورده شده و به تشریح ماجرا پرداختند.

سردار علی ذوالقدری در حاشیه بازسازی صحنه جرم توسط این اوباش در محل حادثه، گفت: اوایل مرداد ماه تعدادی اوباش ضمن درگیری با یکدیگر در خیابان شمشیری با شمشیر، قمه و چاقو به تعدادی از شهروندان حمله‌ور شده و پس از ضرب و جرح مردم، به اموال آنها خسارت زدند.پ

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به مجروحیت سه شهروند و تخریب چهار خودرو در این درگیری، ادامه داد: پس از این اتفاق پرونده به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ واصل شد که با اقدامات فنی و اطلاعاتی ضمن  شناسایی مخفیگاه سه متهم اصلی پرونده، در سه اقدام غافلگیرانه پس از ۹ روز موفق به بازداشت آنها شدیم.

 

وی به سوابق متهم اصلی این پرونده اشاره کرد و گفت: متهم اصلی از اراذل سطح یک است که حین بازداشت، در مقابل پلیس مقاومت کرد که مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و تیراندازی موفق به بازداشت وی شدند، وی ۱۲ فقره سابقه کیفری در زمینه شرارت، اخلال در نظم عمومی، شرب خمر، نزاع دسته‌جمعی و قدرت‌نمایی از سال ۸۸ به بعد در کارنامه خود همراه دارد.

این مقام انتظامی افزود: دو متهم دیگر این پرونده نیز دارای سه و دو سابقه کیفری در زمینه نزاع دسته‌جمعی، قدرت‌نمایی و شرب‌خمر هستند.

ذوالقدری یادآور شد: اوباش مخل در نظم عمومی با هماهنگی دستگاه قضایی، هر چند وقت یکبار به مراکز پلیس امنیت احضار شده و ضمن توجیح و آموزش، هشدارهای پلیسی به آنها تفهیم می‌شود اما متهم اصلی این پرونده نزدیک به یک سال از این کار (حضور در مراکز پلیس امنیت) استنکاف می‌کرد که برخورد لازم با وی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره گلایه‌مندی برخی از اهالی محل حادثه درباره امنیت منطقه مذکور نیز گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه شرارت، اخلال در نظم عمومی، قدرت‌نمایی را به پلیس 110 اعلام کنند تا به سرعت برخورد با آنها را انجام دهیم و هماهنگی لازم با دستگاه قضایی نیز وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.