به گزارش عصر چهارشنبه پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، ‌ وی که در نشستی در ایالت نیوهمشیر سخن می گفت، ‌ افزود: به عنوان فردی که با افتخار یهودی هستم، می گویم که انتقاد از دولت راستگرای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر (رژیم) اسرائیل، یهودستیزی نیست.

این سناتور ایالت ورمونت در پاسخ به پرسش یکی از حضار که از وی پرسید چرا مبارزه برای پایان اشغالگری برایتان مهم است، گفت: همه آنچه تاکنون در مورد این مساله گفته ام، این است که سیاست خارجی آمریکا باید منصفانه باشد.۹۱۰۹

وی افزود: ما به (رژیم) اسرائیل احترام می گذاریم و (رژیم) اسرائیل از حق بهره مندی از صلح و امنیت برخوردار است، ‌ اما مردم فلسطین نیز از چنین حقی برخوردار هستند.

سندرز گفت که آمریکا مبالغ زیادی پول به رژیم صهیونیستی پرداخت می کند و می توان از آن پول به عنوان اهرم فشاری برای پایان بخشی از نژادپرستی که به تازگی در سرزمین های اشغالی  شاهد آن بوده ایم، ‌ استفاده کنیم.

اکتبر سال ۲۰۱۸، بزرگترین بسته کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار برای یک دوره ۱۰ ساله به اجرا در آمد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در یادداشت تفاهمی که در سال ۲۰۱۶ امضا شد، توافق کردند که مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در زمینه سرمایه گذاری نظامی خارجی اختصاص یابد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای برنامه های هماهنگ در زمینه دفاع موشکی در نظر گرفته شود.

در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، از این هزینه های کلان به خوبی محافظت شده، ‌ اگرچه بودجه بخش های دیگری چون محافظت از محیط زیست کاهش یافته است.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته تعریف جدیدی از یهودستیزی ارائه داد که قیاس بین سیاست های رژیم صهیونیستی در زمان معاصر با زمان نازی ها را در بر می گیرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.