«جئونگ کیونگ دو»، وزیر دفاع کره جنوبی از امکان اعزام داوطلبانه نظامیان این کشور به ائتلاف نظامی مورد نظر آمریکا در «تنگه هرمز» خبر داد.

وزیر دفاع کره جنوبی این موضوع را در جمع نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد.

با این حال «جئونگ کیونگ دو» افزوده است که کشورش هنوز درخواستی از آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز دریافت نکرده است. 

وزیردفاع کره جنوبی این اقدام را به دلیل وجود خطر و تامین امنیت کشتی‌های این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام کرده است.

«جئونگ کیونگ دو» در عین حال افزوده است که اعزام نیروی نظامی کره جنوبی نیازی به تایید و مجوز پارلمان ندارد و این نیروها را تا ۳۲۰ نفر در قالب یک ناو می‌توان به خلیج فارس اعزام کرد.

اعلام آمادگی کره جنوبی برای همراهی با آمریکا در ائتلاف دریایی در شرایطی است که پیشتر آلمان و ژاپن مخالفت خود را با اعزام نیرو به ائتلاف مورد نظر آمریکا اعلام کرده بودند.

آمریکا طی چند هفته گذشته با طرح ادعای مقابله با اقدامات ضدامنیتی در منطقه خلیج فارس مدعی تلاش برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه شده است، اما در این ارتباط هنوز توفیقی به دست نیاورده و بسیاری از کشورها مخالفت خود را نسبت به عضویت در ائتلاف مورد نظر آمریکا اعلام کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.