مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته و همزمان با صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه  فعلا خانه نخرید، قیمت‌های مسکن به ویژه در تهران کاهش یافته است گفت: با بازرسی‌هایی که صورت گرفته از تمامی مشاوران املاک، آمارها نشان دهنده کاهش قیمت به ویژه در بازار اجاره  است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲ تهران قیمت اجاره ۳ تا ۵ میلیون تومان کاهش یافته است گفت: در منطقه ۴ تهران قیمت‌های اجاره ۱۵ تا ۲۰ درصد و قیمت خرید و فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران به منطقه ۱۰ تهران هم اشاره کرد و گفت: در این منطقه قیمت‌های خرید و فروش ۸ درصد و قیمت‌های اجاره ۱۰ درصد کاهش داشته و در منطقه ۷ هم قیمت اجاره ثابت، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی درباره منطقه ۸ تهران هم گفت: در این منطقه ۲۰ تا ۳۰ درصد برای بازار اجاره قیمت‌ها افزایش یافته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه در منطقه ۱۱ قیمت‌های اجاره افزایش یافته است گفت:  آمارها نشان می‌دهد که قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: در منطقه ۹ تهران قیمت‌ها در حوزه اجاره ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی درباره منطقه ۱۲، گفت: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی درباره منطقه ۱۳ و ۱۴ هم گفت: در منطقه نه تنها قیمت اجاره کاهش داشته است بلکه قیمت‌ها خرید و فروش هم ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده، اما در منطقه ۱۴ قیمت‌های اجاره افزایش داشته، ولی قیمت‌های خرید و فروش یک تا ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۱۵ قیمت‌های اجاره و قیمت‌ها خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است افزود: قیمت‌های اجاره در منطقه ۱۶ ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی تاکید کرد: در منطقه ۱۷ قیمت‌ها اجاره ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد افزایش یافته و در منطقه ۱۸ هم قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی درباره منطقه ۱۹ و ۲۲ تهران هم گفت: در منطقه ۱۹ قیمت‌های اجاره ۲۰ درصد افزایش داشته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است و در منطقه ۲۲ تهران قیمت‌های اجاره ثابت بوده، ولی قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه روند کاهی قیمتی به ویژه در بازار خرید و فروش همچنان ادامه خواهد داشت گفت: تجربه در سال ۹۱ نشان داد زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت دیگر کالای سرمایه‌ای از جمله مسکن هم افزایش می‌یابد، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی این بازار روند ثبات و کاهش را پیدا می‌کند.

قلی خسروی با اشاره به اینکه بازرسان به صورت هفتگی تمامی بازار اجاره و خرید و فروش را رصد می‌کنند گفت: به محض تخلف در مشاور املاک و مالکان، بازرسیان وارد عمل شده و بعد از تذکرات لازم و در صورت رعایت نکردن اقدام به تعطیلی نظام صنفی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.