برایان گیلواری، مدیرمالی شرکت BP اظهار کرد ما به ارسال محموله های نفتی خود ادامه می‌دهیم اما در کوتاه مدت هیچ نفتکش حامل پرچم BP از تنگه هرمز عبور نمی‌کند.

وی با بیان این که این شرکت نفت و گاز فعلا برنامه‌ای برای عبور کشتی‌هایش از تنگه هرمز ندارد، افزود: شرکت BP با استفاده از نفتکش‌های چارتری نفت خود را از منطقه خلیج فارس حمل می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، گیلواری در کنفرانس اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم شرکت BP صحبت می‌کرد. در این رویداد سود مالی بهتر از حد مطلوب این شرکت به دلیل افزایش تولید نفت و گاز اعلام شد.

درآمد خالص شرکت BP در سه ماهه دوم به ۲.۸ میلیارد دلار رسید که فراتر از پیش بینی ۲.۴۶ میلیارد دلار توسط خود این شرکت بود. سود این شرکت از ۲.۴ میلیارد دلار در سه ماهه اول بالاتر بود و نقدینگی عملیاتی نیز از ۵.۳ میلیارد دلار در سه ماهه اول به ۶.۸ میلیارد دلار در سه ماهه دوم بهبود یافت.

تولید سه ماهه دوم شرکت BP به معادل ۳.۸ میلیون بشکه نفت رسید که چهار درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. این شرکت انتظار دارد تولید سه ماهه سوم کمتر از سه ماهه دوم باشد که منعکس کننده فعالیت‌های تعمیراتی و تاثیر طوفان گرمسیری بَری روی فعالیت‌های تولیدی در منطقه خلیج مکزیکو خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.