«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا روز سه‌شنبه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و حزب جمهوری‌خواه به دلیل ترویج «فرهنگ خشونت با اسلحه» انتقاد کرد.

وی این سخنان را پس از تیراندازی مرگبار روز گذشته در ایالت کالیفرنیا مطرح کرد.

روز گذشته در حادثه تیراندازی در جشنواره سالانه «سیر» در «گلگوری» کالیفرنیا، دستکم ۴ نفر از جمله عامل مسلح جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در میان قربانیان این حادثه یک پسر بچه ۶ ساله و یک دختر نوجوان ۱۳ ساله قرار داشت.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «مقامات امور فقط چشمان خود را بسته‌اند و هیچ کاری درباره این موضوع انجام نمی‌دهند. چیزی که در حال حاضر در این کشور وجود ندارد اقتدار اخلاقی است.»

نیوسام اضافه کرد: «کالیفرنیا وظیفه خود را انجام داده است اما کسانی که در کاخ سفید هستند از سیاست‌هایی حمایت می‌کنند که تمام کارهایی را که انجام داده‌ایم بی اثر می‌کنند و این اتفاق چندین بار دیگر روی خواهد داد.»

فرماندار کالیفرنیا در ادامه خطاب به مقامات کاخ سفید گفت: «ننگ بر شما باد.»

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به قدری قدرتمند است که کنگره تاکنون قوانینی را برای محدود کردن حمل سلاح تصویب نکرده است.

امروز نیز  یک فرد مسلح در تیراندازی در فروشگاه «والمارت» در حومه شهر ممفیس در شمال ایالت می‌سی‌سی‌پی ۲ نفر را کشته و یک افسر پلیس را نیز مجروح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.