به گزارش روزنامه گاردین، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در اظهاراتی در پی دیدارش با بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس در شهر ادینبورگ گفت، اعتقاد دارد جانسون در حال پیشبرد یک استراتژی تندرو و خطرناک در قبال رهبران اتحادیه اروپا با نتیجه احتمالی یک خروج بدون توافق از این اتحادیه برای بریتانیا است.

این در حالی است که بوریس جانسون در اسکاتلند به خبرنگاران گفت، نباید کسی فرض کند دولت او متمایل به خارج شدن از اتحادیه اروپا بدون  هیچ توافقی در تاریخ ۳۱ اکتبر است.

استورجن در گفت‌وگو با خبرنگاران بلافاصله بعد از آن که جانسون اقامتگاه او را در ادینبورگ ترک کرد گفت: دولت جانسون در حال پیگیری یک راهبرد در جهت رسیدن به یک بریگزیت بدون توافق است و فرقی نمی‌کند که در برابر عموم مردم چقدر این موضوع را انکار کند.

وی خاطر نشان کرد: در پشت همه این گزافه‌گویی‌ها و بلوف‌ها این دولت خطرناک است. مسیری که این دولت در پیش گرفته برای اسکاتلند و برای تمام بریتانیا خطرناک است. او می‌گوید خواستار توافق با اتحادیه اروپا است اما اصلاً نمی‌داند با این موضع  و این خط‌مشی تندرو در قبال توافق بریگزیت چطور می‌تواند به چنین توافقی دست پیدا کند.

این در حالی است که گزارش شده بوریس جانسون به هنگام ورود به اقامتگاه استورجن از سوی یک جمعیت از معترضان هو شد و بعد از دیدارش با استورجن نیز مجبور شده از در پشتی محل را ترک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.