آیا کسی هست که از شنیدن تعریف دیگران خوشش نیاید؟ همه ما دوست داریم که مورد علاقه، احترام و تمجید دیگران قرار بگیریم. اکثر ما فکر می‌کنیم که تنها خانم‌ها به شنیدن چنین جملاتی نیاز دارند، در حالی که آقایان نیز به همان اندازه محتاج شنیدن تعریف و تمجید به خصوص از سوی زن زندگی‎شان هستند.

تو من را می‌خندانی

طبق تحقیقات، تقریبا اکثر آقایان دوست دارند که همسرشان را بخندانند، اما خب همه آن‌ها موفق به این کار نمی‌شوند. ولی اگر شما تحت تاثیر حرف‌های طرف مقابلتان قرار می‌گیرید یا به بیان دیگر، او شما را می‌خنداند، سعی کنید که این موضوع را به زبان آورید. مثلا به او بگویید: «تو خیلی بامزه هستی» یا این که «تو همیشه مرا می‌خندانی». او از این که بداند در کنار او به شما خوش خواهد گذشت، احساس غرور خواهد کرد.

با تو من احساس امنیت می‌کنم

هر فردی، چه مرد و چه زن، دوست دارد که در کنار فرد دیگری احساس امنیت و آرامش کند. در واقع این خصلت تمام انسان‌ها است؛ بنابراین اگر در کنار مرد زندگی‎تان احساس امنیت و آرامش دارید، این احساستان را در حضور او به زبان آورید. اگر او از شما حمایت می‌کند، اگر او نمی‌گذارد آب توی دلتان تکان بخورد به طوری که تمام تنش‎هایتان را در کنار او از یاد می‌برید، به او بگویید که بداند قدردان حمایت‎هایش هستید. همین کار باعث می‌شود که او برای دادن حس امنیت به شما، بیشتر تلاش کند.

یکی از رفتارهای خوب تو این است که...

مرد زندگی‎تان را همانگونه که هست ببینید. شاید گاهی یکی از رفتارهای بد او باعث شود که شما تمام خوبی‌های او را از یاد ببرید، اما مراقب باشید، زیرا اگر او احساس کند که خوبی‎هایش از طرف شما نادیده گرفته می‌شود، به تدریج ناامید شده و عقب‎نشینی می‌کند؛ بنابراین سعی کنید که هر چند وقت یک بار خوبی‌های طرف مقابتان را به زبان آورید. مثلا به او بگویید: «هیچکسی در مهربانی شبیه تو نیست» یا این که «من واقعا به تو از این که فرد سخت کوشی هستی، افتخار می‌کنم». اگر شما سعی کنید که هر از چند گاهی رفتارهای خوب او را به یادش بیاورید و از آن‌ها تقدیر کنید، صمیمیت میان شما بیشتر خواهد شد.

غیر مستقیم از او تعریف کنید

اگر چه تعریفی که شریک زندگی‎تان مستقیم از دهان شما می‌شنود، برایش بسیار دلنشین است، اما گاهی سورپرایز کردن او لذت دیگری دارد. اما چگونه می‎توان به طور غیرمستقیم علاقه، قدرانی و تعریف‎هایمان را انتقال دهیم؟ ساده است. مثلا شما می‌توانید قبل از بیرون رفتن از خانه، یک کاغذ بردارید و روی آن جملات رمانتیک و زیبایتان را بنویسید و آن را به آینه دستشویی یا اتاق‌خواب بچسبانید. یا این که آن را درون کیف پولش قرار دهید.

این که مرد زندگی شما ببینید شما به او افتخار می‌کنید و به فکر خوشحال کردنش هستید، اعتماد به نفسش افزایش و در نتیحه غرور و عشقش به شما بیشتر می‌شود؛ بنابراین تصور نکنید که با یک بار تعریف کردن از او وظیفه‌تان را به اتمام رسانده ‎اید، هر چه عشق و علاقه‎تان را به او نشان دهید، باز هم کم است؛ بنابراین جدا از این که تعریف و تمجیدهایتان را به زبان می‌آورید، گاهی هم او را به طور غیرمستقیم سورپرایز کنید. این اتفاقات خوشایند غیرمنتظره هیچگاه از یاد او نخواهد رفت.

قلب مهربونی داری

ما آدم‌ها هر آنچه بیشتر در مورد خودمان بشنویم را بیشتر باور می‌کنیم. به عنوان مثال، اگر شما مدام به همسرتان بگویید که تو فرد مهربان و باگذشتی هستی، حتی اگر او چنین نباشد، به تدریج باور می‌کند که مهربان است و همین طرز فکر روی رفتارش هم تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین به جای این که مدام بدی‌هایش را توی سرش بزنید، خوبی هایش را به او گوشزد کنید.

لبخند تو واقعا زیباست

آیا شما از تماشای لبخند عشق زندگی‎تان خسته می‌شوید؟ مطمئنا خیر، بنابراین اگر دوست دارید که او را بیشتر بخندانید، باید از لبخندش هم تعریف کنید. جدا از آن، سعی کنید که رابطه را به گونه‌ای پیش ببرید که همیشه جذابیت داشته باشد. به یاد روزهای اول آشنایی‎تان بیفتید، چه کارهایی برای خشنودی طرف مقابلتان می‌کردید؟ همان کارها را انجام دهید تا لبخند بر لبان شریک زندگی‎تان بنشیند، سپس از زیبایی لبخند او بگویید. اگر طرف مقابلتان احساس کند که با لبخند زدن جذاب‌تر به نظر می‌رسد، بدون شک این کار را بیشتر و بیشتر انجام خواهد داد.

من به تو افتخار می‌کنم

مردان دوست دارند که قهرمان زن زندگی‎شان باشند، از این رو اگر احساس کنند که برای آن‌ها کم هستند، اعتماد به نفسشان کم شده و در رابطه طور دیگری عمل می‌کنند. آن‌ها مدام نگران هستند که به چشم شما فردی ضعیف به نظر آیند، بنابراین این شمایید که باید این اطمینان را به آن‌ها دهید. کافی است هر از چند گاهی به آنبگویید: «من به تو افتخار می‌کنم» یا «تو بهترین هستی». همین جملات به آن‌ها قوت قلب داده و مطمئن می‌شوند که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

برخی از مردان زمانی که نمی‌دانند برای خوشحالی همسرشان چه کنند، ناامید شده و ترجیح می‌دهند که از همسرشان جدا شوند؛ بنابراین با بیان جملات تاکیدی افتخارتان را به داشتن چنین مردی، نشان دهید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.