«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «الایجا کامینگز» رئیس کمیته نظارتی کنگره آمریکا و عضو حزب دموکرات را مورد توهین قرار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»‌، ترامپ روز شنبه در حساب شخصی توئیتر خود کامینگز را «قلدری بی‌رحم» نامید که «بر سر مردان و زنان بزرگی که در گشت مرزی کار می‌کنند به‌خاطر وضعیت مرزهای جنوبی داد و فریاد می‌زند».

وی در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «این در حالی است که منطقه بالتیمور خیلی بدتر و خطرناک‌تر است. منطقه او (کامینگز) بدترین در آمریکا است».

ترامپ افزود: «مرز، تمیز و کارآمد است و به‌خوبی اداره می‌شود، فقط خیلی پر ازدحام است. ناحیه [تحت نمایندگی] کامینگز، مکان افتضاح و حال به هم زنی پر از موش و جونده است. اگر وقت بیشتری در بالتیمور بگذراند شاید به تمیز کردن این مکان بسیار خطرناک و کثیف کمک کند».

سپس او با طرح اتهام علیه کامینگز گفت:‌ «چرا پولی فراوان برای منطقه الایجا کامینگز فرستاده می‌شود وقتی که به بدترین شکل اداره می‌شود و خطرناک‌ترین مکان نسبت به هرکجای آمریکا است. هیچ انسانی نمی‌خواهد آنجا زندگی کند. این‌ همه پول کجا می‌رود؟ چقدر از آن دزدیده می‌شود؟ سریعاً این فساد افتضاح را بررسی کنید!»

ترامپ در حالی این اظهارات را منتشر کرد که روز گذشته، کامینگز صدور احضاریه برای دسترسی به ایمیل‌ها و پیام‌های ارسال شده نرم‌افزار‌های پیام‌رسان توسط مقامات دولت آمریکا را مورد تصویب قرار داد.

همچنین کامینگز این اختیار را دریافت کرد که برای مقاماتی نظیر «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور و «جرد کوشنر» داماد او احضاریه ارسال کند.

گفته می‌شود کوشنر و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» در ارتباط هستند.

تا روز چهارشنبه، کامینگز جزو آن دسته از دموکرات‌های کنگره بود که عجله‌ای برای استیضاح ترامپ نداشت اما پس از شهادت «رابرت مولر» بازرس پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و پیروزی ترامپ در آن، در کنفرانس خبری جنجالی خود اعلام کرد: «به مردم آمریکا التماس می‌کنم به آنچه در حال وقوع است توجه کنند».

وی افزود: «زیرا اگر می‌خواهیم یک دموکراسی قرص و محکم برای فرزندانتان و فرزندان فرزندانتان و نسل‌های متولد نشده داشته باشید باید در این لحظه موضع‌گیری کنیم. زمان نگهبانی ما است».

حمله توئیتری ترامپ به این نماینده کنگره سیاه‌پوست تنها دو هفته پس از توهین او به چهار نماینده زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره انجام شد. او به این نمایندگان گفت به کشور خودتان برگردید و آنجا را درست کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.