عصر امروز (چهارشنبه، ٢ مرداد ماه) سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مدیران کل ستادی و استانی این سازمان با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

علی لاریجانی در این نشست با بیان این که تولید کشور برای به حرکت در آمدن به تکیه گاه نیاز دارد، گفت:  موتور حرکت تولید کشور، آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به این که جریان  آموزش در دانشگاه‌ها متناسب با اشتغال موجود در جامعه نیست، افزود: در سال رونق تولید، آموزش فنی و حرفه ای می‌تواند به اقتصاد کشور و تحرک چرخ های توسعه کمک کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان، با بیان اینکه تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای در برخی مناطق قدیمی بوده و با آموزش‌های امروز تناسبی ندارد، ادامه داد: شِبه دولتی اداره کردن سازمان فنی و حرفه‌ای به صلاح نیست و این سازمان باید درآمدزا باشد.

وی با تأکید بر این که سند آموزش فنی و حرفه‌ای باید  برای استان‌ها با لحاظ شرایط آنها تدوین شود، تأکید کرد: آموزش های فنی و حرفه‌ای در استان‌های کمتر توسعه یافته، مردم را نجات داده  و تأثیری حیاتی و تحول بخش بر اشتغال در این استان ها می گذارد و  باید به این استان‌ها توجهی ویژه‌ شود.

لاریجانی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با کمک دانشگاه‌ها گسترش یابد، افزود: این سازمان باید با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد و از ظرفیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، باید ظرفیت‌های بخش‌های مختلف احصاء و از این ظرفیت‌ها برای رونق تولید در کشور استفاده شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بخش خصوصی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را زنده می‌کند و به سوی تحرک و پویایی سوق می دهد، تصریح کرد: باید افرادی که توسط این سازمان تعلیم داده می‌شوند به بازار کار نزدیک  و جذب آن شوند.

لاریجانی مهارت آموزی افراد در دوران خدمت سربازی و همچنین آموزش مهارت کار به زندانیان را ضروری بر شمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید درآمد خلق کند و برای این منظور از نگاه دولتی فاصله گرفته و نگرش توسعه‌ای پیدا کند.

 رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در ابتدای این نشست، گزارشی از نحوه اقدامات این سازمان برای افزایش اشتغال در کشور و همچنین کیفی‌سازی آموزش های این سازمان ارائه کرد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه بخش خصوصی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را زنده می‌کند و به سوی تحرک و پویایی سوق می دهد، تصریح کرد: باید افرادی که توسط این سازمان تعلیم داده می‌شوند به بازار کار نزدیک  و جذب آن شوند.

لاریجانی  مهارت آموزی افراد در دوران  خدمت سربازی و همچنین آموزش مهارت کار  به زندانیان را ضروری بر شمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید درآمد خلق کند و برای این منظور از نگاه دولتی فاصله گرفته و نگرش توسعه‌ای پیدا کند.

 رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در ابتدای این نشست، گزارشی از نحوه اقدامات این سازمان برای افزایش اشتغال در کشور و همچنین کیفی‌سازی آموزش های این سازمان ارائه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.