وال استریت ژورنال گزارش داد، وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌هایی که به شرکت‌های هواپیمایی‌ ایرانی تعیین‌شده خدماتی از جمله تامین مالی، رزرو کردن، تهیه بلیت و تامین اجزای هواپیماها را ارائه می‌دهند هشدار داد که ممکن است[با این فعالیت‌ها] در خطر اقدامات قهری یا تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا قرار بگیرند.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که صنایع هواپیمایی بین‌المللی در داخل از جمله نمایندگان فروش، وابستگان باید بسیار مراقب باشند که در آن‌چه «فعالیت‌های بدخواهانه ایران» خوانده شده، مشارکت نکنند.

دفتر منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن و هیئت ایران در سازمان ملل پاسخ صریحی به ارائه توضیحات در این باره ندادند.

این بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت ماهان ایر را که پیش از این توسط آمریکا در سال  ۲۰۱۱ در لیست سیاه قرار گرفته بود مورد تاکید قرار داده و مدعی شد که این شرکت‌ هواپیمایی در تامین مالی و حمایت فنی سپاه پاسداران ایران نقش دارد.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که دولت فعلی آمریکا از زمان به روی کار آمدنش، با تکیه بر ادعاهایی علیه ایران، همچون حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، تحریم‌های مختلفی بر ایران اعمال کرده است که از موارد اخیر آن می‌توان به قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اشاره کرد. این تحریم‌ها و رویکردهای یک‌جانبه آمریکا علیه ایران تا کنون تاثیر بسزایی در شدت یافتن تنش‌های موجود در منطقه داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.