محمدرضا بختیاری اظهار داشت: در سال جاری ۲ درجه دمای هوای استان تهران نسبت به سال گذشته ۲ درجه افزایش پیدا کرده است، که پیرو آن میزان مصرف آب شرب در این استان افزایش معنی داری داشته است و رکورد حدود ۳ میلیون ۷۰۰ هزار متر مکعب مصرف آب در شهر تهران طی یکی ۲ روز گذشته زده شد، که بی سابقه بود، مصرف آب در این ایام در شهر تهران طی سال گذشته ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی گفت: حدود ۲۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش مصرف آب شرب داشته‌ایم، البته هر سال با افزایش جمعیت بین ۲ الی ۲.۵ درصد افزایش آب داریم، اما امسال متأسفانه این افزایش ۴ درصد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف آب گرمای هوا است، که هم ماندگاری و هم شدت آن نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و دلیل بعدی تصور غلطی است، که در جامعه وجود دارد، که در سال جاری بارندگی‌ها خوب بوده و سیلاب بوده و مشکل آب نداریم، در حالی که حدود ۵۰ درصد از منابع آب استان تهران از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و ۵۰ درصد آن از منابع آب سطحی است.

بختیاری افزود: این بارندگی‌ها منابع آب سطحی را پر کرد، اما اثری روی منابع آب‌های زیرزمینی نداشت و ما حدود ۵۰ سال است، از سفره‌های آب زیرزمینی استفاده می‌کنیم و این سفره‌ها وضعیت خوبی ندارند و با یکی ۲ سال بارندگی خوب جایگزین نمی‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای تهران یک میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیون متر مکعب است، که سال گذشته این میزان حدود ۸۳۰ میلیون متر مکعب بوده که امسال افزایش زیادی داشته است، اما به دلیل اینکه سیستم انتقال نداریم، نمی‌توانیم، از همه این آب برای شرب استفاده کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.