به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این سناتور ۷۰ ساله ایالت ماساچوست که از نامزدهای مهم حزب دموکرات برای به چالش کشاندن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات این کشور است، از مقام های فدرال و کنگره خواست قبل از آنکه بحران دیگری به بهای از دست رفتن منازل، مشاغل و پس اندازهای مردم آمریکا تمام شود، ‌ تمهیداتی بیندیشند.  

وارن با اعلام این که چراغ های هشدار در مورد اقتصاد کشور در حال خاموش و روشن شدن است، ‌ یادآور شد که احتمال کسادی اقتصادی، بالا و رو به رشد است.

وی از واژه «بی ثبات» برای اقتصاد آمریکا استفاده کرد و هشدار داد که افزایش نرخ بهره ممکن است خانواده های آمریکایی را به پرتگاه فرو برد.

وارن یادآور شد که شرکت های آمریکایی تعداد روزافزونی از وام های پرخطر را نگه می دارند و کشور ، رکود در بخش تولید را تجربه می کند.  

وی چاره این مشکل را سرمایه گذاری دو تریلیون دلاری در زمینه تحقیقات زیست محیطی، تولید و صادرات طی یک دهه آینده دانست تا به بخش صنعتی جان تازه ای بخشیده شود.

وی تخمین زد که این سرمایه گذاری، بیش از یک میلیون شغل ایجاد می کند ضمن این که موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی نیز مورد توجه قرار می گیرد.  

سناتور مزبور همچنین از دولت ترامپ خواست از ترغیب انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا پایان دهد، ‌ مگر اینکه راهبرد محکمی در زمینه برگزیت وجود داشته باشد.

نتایج چند نظرسنجی  در آمریکا حاکی است که «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق این کشور که نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ است، از دیگر نامزدهای دموکرات پیش افتاده است.

گمان می رود که وارن جزو چهار نامزد اصلی دموکرات ها باشد که در کنار بایدن، «برنی سندرز» و «کاملا هریس» قرار گرفته است.   

موقعیت وارن در میان رای دهندگان بالقوه دموکرات آمریکایی با توجه به وعده ها و پیشنهادهایی که داده، تقویت شده است.  

وی در توجیه پیش بینی رکود اقتصادی قریب الوقوع آمریکا گفت که درباره رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ نیز پیشاپیش هشدار داده بود، ‌ اما افراد در راس قدرت در آن زمان به سخنان وی اعتنایی نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.