محمدرضا تابش در تشریح جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه عصر امروز، میزان تحقق و عملکرد منابع پیش بینی شده در بند الف قانون بودجه سال های ۹۷ و ۹۸ با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صمت و کار مورد رسیدگی قرار گرفت تاکید شد که به دلیل تدوین دیر هنگام آیین نامه ها، ابلاغ و تخصیص اعتبارات و تامین یارانه از طرف دولت، عملکرد این تبصره در سال ۹۷ ناچیز بوده است.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه اظهار داشت: عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت که از محل ۲۱۸۰ میلیارد تومان سپرده گذاری در بخش آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی تنها ۱۶ درصد از طریق بانک های عامل جذب داشته اند و از محل ۱۰۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری در بخش صنعت و معدن، تنها ۵ درصد جذب صورت گرفته است.

تابش در ادامه خاطرنشان کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی هم در این جلسه تاکید کرد که از ۳۴۰۰ میلیارد تومان سهم جهاد کشاورزی مربوط به ۶۴۰۰ طرح که مورد بررسی و تصویب قرار گرفته، تنها ۱۵۰ میلیارد تومان به انعقاد قرارداد رسیده است.

 وی یادآور شد: معاون وزیر صنعت نیز عنوان داشت‌ که از ۲۱۰۰۰ میلیارد تومان سهمیه وزارت صمت و ۳۵۰۰ طرح واصل شده، تعداد ۵۵۱ طرح به بانک های عامل به مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان معرفی شده اما هنوز وامی پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: نمایندگان از تاخیر و تعلل در اجرای این ظرفیت خوب قانونی که می‌توانست موجب تحرک اقتصادی و اشتغالزایی وسیع شود ابراز تاسف کرده و خواستار تسریع در اجرایی شدن آن شدند تا با ملاحظه عملکرد چند هفته آینده و درصورت عدم موفقیت در جذب منابع، روش اجرایی تغییر یابد.

نماینده مردم اردکان در پایان گفت: در ادامه جلسه لایحه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب با توجه به تکلیف قانون برنامه توسعه سوم و ضرورت دائمی شدن برای حل و فصل قطعی وضعیت مالکیت دارایی های یادشده، همچنین شفاف سازی حساب اموال و دارایی شرکت های مذکور با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.