حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به شکایت شورای عالی امنیت ملی از وی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: حتما برای صحبت و ارائه توضیحات در جلسه هیئت نظارت حضور پیدا خواهم کرد.

وی ادامه داد: موضوع شکایت شورای عالی امنیت را از خود در مصاحبه سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان خواندم و بسیار متعجب شدم، زیرا آن‌ها بحث مدیریت تنش با آمریکا را در مصاحبه من با مذاکره با این کشور اشتباه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: شکایت شورای عالی امنیت ملی از فلاحت پیشه 

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است که من در مصاحبه خود گفته‌ام که با آمریکا مذاکره کنیم در صورتی که من در زمانی که کشتی‌های جنگی را مورد  هدف قرار می‌دادند بر اساس یک استدلال طی مصاحبه‌ای گفتم، طرف‌های ثالث تلاش می‌کنند تا میان ایران و آمریکا جنگ به راه بیاندازند و گروه‌هایی مانند داعش و القاعده امکان دارد به کشتی‌ها حمله کرده و زمینه چالش را ایجاد کنند، لذا به هیچ وجه بحث مذاکره با آمریکا را مطرح نکرده‌ام.

فلاحت پیشه اظهار کرد: بار‌ها طی مصاحبه‌های خود گفته‌ام که ایران و آمریکا راهبردی برای مذاکره ندارند اما اکنون فضای بسیار خوبی است که در جلسه هیئت نظارت این موضوع را توضیح دهم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده شورای عالی امنیت ملی چندین بار به شما در زمان ریاست بر کمیسیون امنیت ملی تذکر داده است، گفت: چنینی موضوعی صحت ندارد و هیچ تذکری به من داده نشده است. هیچ شخصی از شورای عالی امنیت ملی با من تماسی نگرفته و توضیحی نخواسته است حتی زمانی که رئیس کمیسیون بودم.

فلاحت پیشه بیان کرد: بار‌ها بنده در زمان ریاست بر کمیسیون امنیت ملی از شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای حضور در کمیسیون دعوت کردم، اما هیچگونه رابطه ساختاری بین این شورا و کمیسیون امنیت نبوده چه برسد به آنکه به من تذکری داده شود، لذا شکایت این شورا از من قابل تامل است و حتما در جلسه هیئت نظارت توضیحات خود را ارائه خواهم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.