رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه، از بقایای پهپاد جاسوسی ساقط شده آمریکایی بازدید کردند.

براساس این گزارش؛ اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین پس از این بازدید، با سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفت وگو کردند.

ارتقای توان موشکی و حمایت از سیاست‌های پدافندی نیروهای مسلح از جمله محورهای این گفت وگو بود.

مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازید از بقایای لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از آحاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اینجا حاضر شدند و از تکه های پهپاد جاسوسی ساقط شده بازدید کردند.

ذوالنور ادامه داد: همچنین ما امروز به نمایندگی از ملت بزرگ ایران به اینجا آمده ایم تا به سبزپوشان سپاه پاسداران و حافظان امنیت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خداقوت و دست مریزاد عرض کنیم؛ چراکه نیروهای مسلح در جریان تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکایی به حریم هوایی کشورمان با اقدام به موقع و شجاعانه توانستند دل ملت ایران را شاد کنند و هیمنه پوشالی دشمن را در مقابل چشمان جهانیان بشکنند.

وی این اقدام اقتدار آمیز را موجب امیدواری جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه نیز با این اقدام متوجه اقتدار و توانایی قابل اتکای جمهوری اسلامی ایران شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه تیرماه سال ۶۷ و هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران اسلامی توسط ناو وینسنس آمریکایی که منجر به از بین رفتن ۳۰۰ انسان بیگناه شد، گفت: ملت ایران بداند که فرزندان غیورشان در همان نقطه ای که هواپیمای مسافربری کشورمان توسط آمریکایی ها در اقدامی ناجوانمردانه از بین رفت، توانستند پهپاد جاسوسی آمریکایی را منهدم کنند و انتقام ملت ایران را از دشمن بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد:  هنگامی که فرزندان متعهد و غیور ملت ایران در اقدامی جوانمردانه و از روی عواطف انسانی، از آتش گشودن به هواپیمای جاسوسی آمریکایی با ۳۵ نفر سرنشین ممانعت کردند، حتی آقای ترامپ هم این جوانمردی را تحسین می کند و زبان به تشکر باز می کند.

ذوالنور ادامه داد: خدا را شاکریم که امروز فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه دیگر دوران بزن در رو تمام شده است، به ثمر نشسته و فرزندان ملت غیور ایران، کشور را به سطحی از بازدارندگی رسانده اند که دشمن دیگر نمی تواند گزینه نظامی را عملیاتی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن امروز دیگر قادر به اجرای گزینه نظامی نیست که اگر این قدرت را داشت بی تردید دست به  اقدام می زد.

5214998

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.