پرس اسوسیشن گزارش داد، حمله به این ساختمان که طالبان پاکستان مسوولیت آن را پذیرفت، در مجموع ۹ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

سلیم ریاض خان، از نیروهای امنیتی شهر دیره اسماعیل خان، واقع در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان گفت، مردان مسلح موتورسوار در یک محله مسکونی به روی پلیس آتش گشودند و جان دو تن را گرفتند. به گفته او، سپس یک عامل انتحاری در ورودی بیمارستانی در همان جا خودش را منفجر کرد که چهار  پلیس دیگر و سه غیرنظامی که قصد عیادت از بیمارانشان را داشتند، کشته شدند.   

به گفته این مقام امنیتی پاکستان، هشت پلیس جزو مجروحان هستند و حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. عنایت‌ الله، از کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرد، عامل انتحاری هفت کیلوگرم ماده انفجاری به همراه داشته که مملو از میخ و ساچمه بوده است.

یکی از کارکنان بیمارستان مذکور گفت، این انفجار موجب وارد آمدن خساراتی به اتاق اورژانس شد و این محل فعلا بسته است. به گفته او، مجروحان به یک بیمارستان نظامی منتقل شدند.

طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت اما از جنسیت عامل انتحاری سخنی به میان نیاورد. این گروه شبه‌نظامی از دو دهه پیش حملاتی را اجرا می‌کند اما تقریبا تمامی آنها با حضور عاملان انتحاری مرد انجام می‌شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.