رسانه های پاکستان اعلام کردند: کلبهوشن یادیو جاسوس هندی سال ۲۰۱۶ (برابر با ۱۳ اسفند ۱۳۹۴) در منطقه بلوچستان پاکستان گرفتار نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.
 
دادگاه نظامی پاکستان با بررسی دلایل و شواهد موجود کلبهوشن یادیو را به جرم جاسوسی و خرابکاری به اعدام محکوم کرد. به درخواست هند جلسه دادگاه بررسی جرائم این جاسوس در لاهه هلند برگزار شد و دادگاه، درخواست دهلی نو برای تبرئه این جاسوس را رد کرد.
 
قاضی عبد القوی احمد یوسف رئیس دادگاه لاهه گفته است: با توجه به امضای معاهده کنوانسیون وین مربوط به روابط کنسولی توسط پاکستان و هند، اسلام آباد موظف است بر اساس این کنوانسیون دسترسی کنسولی را برای این تبعه هندی فراهم کند. 
 
وی افزود: هند پاسپورت اصلی این تبعه خود را ارائه نکرد با این وجود اعترافات وی برای هندی بودنش کافی بوده و حکم بر این اساس صادر شده است.
 
دادگاه ضمن تصدیق جاسوسی کلبوشن در پاکستان افزود: وی با پاسپورتی به نام مبارک حسین پتیل در پاکستان ساکن بوده است.
 
قاضی دادگاه لاهه با بیان این موضوع که این جاسوس هندی در اختیار پاکستان خواهد ماند افزود: پاکستان باید حکم اعدام این جاسوس هندی را مورد بازبینی قرار دهد.
 
پیش از این دادگاه لاهه از پاکستان خواسته بود تا صدور حکم نهایی در این دادگاه حکم اعدام این تبعه هندی را به تعلیق درآورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.