به گزارش انتخاب به نقل از شبکه رادیویی ان.پی.آر، محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه ایران روزپنج‌شنبه درباره تاثیرهای اقتصادی تحریم‌های فعلی آمریکا بر ایران به خبرنگار این شبکه گفت: در حال حاضر اقتصاد ما کمتر از سال گذشته در رنج است چرا که آمریکا [تحریم‌ها] را ادامه داده و ما به آن عادت کرده‌ایم. سرعت رشد و نرخ بیکاری رو به بهبودی است. ما مطمئنا می‌توانیم بدون سود نفت تا همیشه کارمان را پیش ببریم و این هدف ما است و آمریکا این را برای ما سرعت می‌بخشد.

به نوشته ایسنا، ظریف همچنین درباره بی‌ثباتی منطقه و این که آیا ایران آمریکا را تحت فشار گذاشته است توضیح داد: ما بر هیچ کسی اعمال فشار نمی‌کنیم چون ما به سادگی فقط کار خودمان را انجام می‌دهیم. واضح است کشوری که ۱۵۰۰ مایل مرز با خلیج فارس دارد، برای امنیت آن منطقه سودمند است. ما قوی‌ترین کشور در آن منطقه هستیم. بدون ما در منطقه امنیت وجود نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه درباره تعامل با جامعه جهانی و تاثیر آن در ترسیم اعتبار وی در داخل کشور گفت: تعامل [با غرب] اعتبارش را در داخل[ایران] از دست داده است. مردم دیگر به تعامل با جامعه جهانی توجهی ندارند، با آمریکا به این دلیل که به تعهداتش عمل نکرد و با اروپایی‌ها برای این که به حرفشان عمل نکردند. بنابراین، تعامل اعتبارش را از دست داده و به تبع آن، من نیز در حال از دست دادن اعتبارم هستم.

وی در آخر درباره اینکه چقدر احتمال داشت آمریکا با ایران وارد جنگ شود گفت: رئیس جمهور ترامپ گفت ده دقیقه. ممکن بود [جنگی در ماه ژوئن] رخ دهد. آمریکا ممکن است که بتواند جنگی را شروع کند اما نمی‌تواند آن را به پایان ببرد. کسی که آغازگر جنگ است، تمام‌کننده آن نخواهد بود. این واقعیت تاریخ است. جنگ‌ها برای طرف‌های مشارکت‎کننده در آن و برای تماشاچیان آن نیز مخربند. اما این به این معنا نیست که ما از جنگ خواهیم گریخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.