سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۱۵ ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در یک مجتمع تجاری در خیابان لاله زار اعلام می‌شود که ۳ ایستگاه آتشنشانی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

او گفت: محل حادثه یک مجتمع تجاری ۵ طبقه با ۴ طبقه زیر زمین بود که در طبقه منفی ۴ اعلام حریق و آتش سوزی می‌شود که دود نیز به طبقات بالا سرایت کرده بود که نیرو‌های اتشنشانی با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و خاموش کننده به طبقه منفی ۴ رفته و مشاهده می‌کنند که در یکی از انباری‌ها به وسعت ۴۰ متر که مقدار زیادی لوازم الکترونیکی و ادوات برقی و کابل نگهداری می‌شد دچار آتش سوزی شده بود.

ملکی ادامه داد: این انبار از جمله انبار‌هایی بود که لوازم توری‌های فلزی و فنس به صورت ابتدایی درست شده بود که مشخص بود جز انباری‌های تعبیه شده از ابتدا دراین ساختمان نبود و احتمالا بخشی از این پارکینگ‌ها را تبدیل به انباری کرده و دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود.

او گفت: نیرو‌های آتشنشانی به سرعت وارد عمل شده و به سرعت آتش اطفا شد و از گسترش بیشتر و سرایت به انباری‌ها و مواد قابل اشتعال جلوگیری شد.

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران گفت: اعلام فوتی و جانی در این حادثه نداشتیم، اما به دلیل این که دود به طبقات بالا سرایت کرده بود نیرو‌های آتشنشانی کسبه را از ساختمان خارج کردند تا بتوانند تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان را نیز به خوبی انجام دهند.

او افزود: برخی از کسبه برای خارج شدن از ساختمان مقاومت می‌کردند که در خواست می‌شود که در محل عملیات با نیرو‌های آتشنشانی همکاری لازم را داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.