سرهنگ "سید مراد پیروندی در این خصوص گفت: ۱۹:۱۰ دقیقه جمعه هفته گذشته ماموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد برای دومین بار از آتش سوزی قسمتی از پارک جنگلی چیتگر با خبر شدند و تیم عملیات کلانتری بلافاصله برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محل حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

وی با بیان اینکه عاملان آتش سوزی به ترتیب ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله هستند که توسط ماموران یگان حفاظت فیزیکی مستقر در پارک جنگلی چیتگر دستگیر شدند، ادامه داد: با اقدام سریع ماموران آتش نشانی عملیات اطفاء حریق در پارک جنگلی چیتگر با موفقیت انجام شد.

سرهنگ پیروندی اضافه کرد: کارشناسان، وسعت آتش سوزی را ۵۰ متر مربع از محدوده غربی پارک جنگلی چیتگر تعیین کرده اند.

رئیس کلانتری وردآورد تصریح کرد: با بررسی های بیشتر مشخص شد هر سه فرد دستگیر شده با یکدیگر دوست هستند که از فردیس کرج با مترو به پارک چیتگر آمده و یکی از آنها با انداختن ته سیگار خود به داخل علوفه خشک شده در قسمتی از پارک، موجب آتش سوزی در پارک جنگلی بزرگ و قدیمی چیتگر شد.

پیروندی با تاکید بر اینکه شهروندان در زمان حضور در پارک های جنگلی از انداختن ته سیگار و یا ایجاد شعله دوری کنند، گفت: در این فصل از سال چمن زارهای پارک های جنگلی خشک است و با کوچک‌ترین آتش شعله ور شده و موجب آتش سوزی به وسعت زیادی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.