عمار آل عیسی، از رهبران جریان حکمت ملی عراق در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز عنوان کرد: تظاهرات ما در ۱۴ استان برگزار شد و در این نظاهرات خواسته‌های اصلی مطرح شد که شامل، انحصار سلاح در دست دولت، مقابله با گسترش سلاح، پایان دادن به سهم خواهی و پیامدهای منفی آن، پایان دادن به بیکاری، ایجاد فرصت‌های شغلی و مقابله با فساد می‌شوند.

آل عیسی افزود: ما منتظر پاسخ دولت هستیم و امیدواریم که این پاسخ مثبت باشد. ما همچنان خواسته‌های ملت را خواهیم پذیرفت و از دولت می‌خواهیم که به خواسته‌ها جامعه عمل بپوشاند، چراکه این خواسته‌ها به حق و عادلانه هستند.

وی در ادامه گفت: تا سال ۲۰۲۲ اپوزیسیون باقی می‌مانیم و اقدامات‌مان در راستای هوشیار کردن دولت نسبت به اشتباهاتش است و نقش ما در اپوزیسیون این است که خواسته‌های ملت را بپذیریم.

این مقام عراقی تأکید کرد: ما از سهم وزارتی خود محروم نشدیم و ما کسی بودیم که به نخست‌وزیر اجازه دادیم تا وزارتخانه‌هایی که حق ما بود را تحت تصرف خود دربیاورد.

جریان حکمت ملی عراق ۲۷ خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که با رویکردی ملی، سازنده و مبتنی بر قانون اساسی، از این پس به‌ عنوان اپوزیسیون به فعالیت سیاسی خود ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.