او ادامه داد: برای مثال رابطه‌ای که امروز میان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس وجود دارد، باید کاملا روشن شود. اگر نیازمند مجلسی مانند مجلس سنا هستیم این تغییر باید در قانون اساسی داده شود.این نماینده مجلس تاکید کرد: در ساز و کار انتخابات مجلس خبرگان باید اصلاحاتی انجام شود. البته موارد دیگری هم برای تغییر در قانون اساسی وجود دارد. راه اصلاح در قانون اساسی باز است و می‌توان این اقدام را انجام داد.

کارت زرد مجلس به وزیر علوم 

در خبری دیگر از مجلس منصور غلامی وزیر علوم، دیروز به مجلس رفت تا به دو سوال نمایندگان پاسخ دهد اما در نهایت، مجلسی‌ها پاسخ او به یکی از سوالات را که ساماندهی دانشجویان دوره دکترا مطرح شده بود قانع کننده ندانستند و در عین حال از پاسخ‌های او به سوال رتبه جهانی دانشگاه‌های کشور قانع شدند.غلامی در پاسخ به سوال رضا انصاری نماینده داراب درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی دانشجویان دوره دکترا  با بیان اینکه تلاش ما ارائه تسهیلات مطلوب در بخش رفاهی همچون تامین خوابگاه و هزینه‌های زندگی است، گفت: ۲۱ نوع وام مختلف برای دانشجویان از جمله وام ضروری سه میلیون تومانی برای دانشجویان دکترا، وام ودیعه مسکن و وام‌هایی برای تامین هزینه زندگی آنها در نظر گرفته شده است. همچنین برای دانشجویان پزشکی و دامپزشکی هزینه در دوره انترنی پرداخت می‌شود اینها همه نشان از عزم ما برای حمایت از این دانشجویان دارد.او با اشاره به اختصاص وام‌های دوره دکترا در صندوق رفاه دانشجویان گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان برای دانشجویان دکترا در نظر گرفته شد تا بتوانیم وام ماهانه ۷۰۰ هزار تومان بدهیم. همچنین وام ضروری و ودیعه مسکن نیز بر اساس وسعت و گرانی مسکن در هر شهر از ۹ تا ۱۵ میلیون تومان به دانشجویان دکترا داده می‌شود. بازپس‌گیری مبلغ وام نیز دو سال پس از اتمام تحصیلات است. به گفته غلامی، برای دانشجویان نخبه ۲۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود؛ مبلغی که با توجه به شرایط امروز جامعه ممکن است برای دانشجویان متأهل کم باشد که ما از مجلس درخواست توجه به این موارد در بودجه ۹۸ را داریم.

تدوین طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مجلس

در خبری دیگر از پارلمان، دیروز سیده فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی خبر داد که در صورت تصویب در صحن علنی پارلمان، کمیسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. حسینی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد برای پاسخگویی مناسب به مشکلات، مطالبات و اولویت‌های حوزه زنان و خانواده وجود کمیسیون دائمی برای این حوزه ضروری است. طراح طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه این کمیسیون در قالب کمیسیون خاص طراحی شده است، به مزایای آن اشاره کرد و گفت: ازجمله مزایای این طرح آن است که کمیسیون زنان و خانواده به‌عنوان یک کمیسیون خاص تشکیل می‌شود زیرا همانند کمیسیون‌های تخصصی نمایندگان را از عضویت در سایر کمیسیون‌ها منع نمی‌کند و بر این اساس مانعی وجود ندارد که نمایندگان علاوه‌بر عضویت در کمیسیون‌های تخصصی، به عضویت این کمیسیون نیز درآیند.