به گزارش الجزیره، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما از عربستان سعودی می خواهیم تا به اقلیت های دینی در این کشور اجازه دهند تا آزادانه به امور مذهبی خود بپردازند.

پیش تر «سام برونبک» سفیر وزارت خارجه آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی گفته بود: حاکمیت آل سعود به سرکوب‌های روزانه خود علیه آزادی‌های مذهبی ادامه می‌دهند.

برونبک با ارائه گزارش وزارت خارجه در مورد آزادی‌های مذهبی سال ۲۰۱۸ اظهار کرد، آزادی مذهبی در عربستان به رسمیت شناخته نشده است و حاکمیت آل سعود اجازه نمی هد تا دیگر اقلیت‌های دینی به‌صورت عمومی به عبادات خود بپردازند.

در گزارش سفیر وزارت خارجه آمریکا همچنین به تبعیض دینی و نادیده گرفتن حقوق شیعیان در عربستان اشاره شده است و عنوان می‌کند که ۳۴ شهروند شیعه عربستان نیز در دادگاه‌های یک جانبه به اعدام محکوم شده‌اند.

عربستان به رهبری خاندان آل سعود در آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال جاری ۳۷ شهروند این کشور را که اکثریت از جامعه شیعیان بودند، اعدام کرد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، موضوع سرکوب آزادی‌های مذهبی از سال ۲۰۰۴ تا کنون در عربستان افزایش یافته است و این اقدامات می‌تواند در آینده شامل تحریم‌هایی علیه عربستان شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.