همزمان با هفته بهزیستی دو واحدمسکن برای خانواده دارای دو معلول در روستاهای گل افشان و چشمه سر قائمشهر با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر و برخی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد

سید سعید آرام، مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت : از سال ۹۵ برنامه ای در استان شروع شد که خانواده هایی دارای معلول هستند صاحب مسکن شوند.

آرام با اشاره به اینکه تاکنون چهارصدو هفتاد سهمیه برای خانواده های دارای دومعلول و بیشتر در استان دریافت شده است، بیان کرد : در استان بیش از چهارصد خانواده دو معلول فاقد مسکن نداریم که همه این واحدهای مسکونی در حال ساخت است و تا پایان شهریورماه تحویل داده می‌شود.

وی گفت : در قائمشهر بیست و سه خانواده دو معلوله داریم که تاکنون به سیزده خانواده واحد مسکونی تحویل داده شده و مابقی نیز در حال ساخت است.

وی بهره برداری از دویست و شصت وسه طرح در هفته بهزیستی در استان را اعلام کرد و ابراز داشت : صدو پنجاه واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تحویل داده می‌شود که از این تعداد بیست و پنج واحد مسکونی مربوط به خانواده‌های دارای دومعلول و مابقی مربوط به سایر معلولان است.

آرام با بیان اینکه سی میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های دو معلوله ساکن شهر تعلق می گیرد، ادامه داد : تا سقف بیست و پنج میلیون تومان نیز تسهیلات کم بهره پرداخت می شود و همچنین امتیازات آب، برق و گاز هم به صورت رایگان به افراد تعلق می‌گیرد .

وی تصریح کرد : به خانواده های دو معلوله ساکن روستا هیجده میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید براینکه پنجاه و یک هزار معلول در سامانه بانک اطلاعاتی مازندران ثبت شده است، گفت : صدو شصت و چهار خانوار در استان نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

سید سعید آرام بااشاره به افزایش میزان تسهیلات اشتغال گفت : نسبت به سال گذشته این میزان افزایش پیدا کرده است که در سال گذشته به هر مددجو بیست میلیون تومان پرداخت می شود و امسال این مبلغ به پنجاه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

آرام از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی در استان مازندران خبر داد و ابراز کرد : چشم انداز ما برای سال ۹۸ پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از ۲۵۰۰ مددجو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.